maandag 21 januari 2008

Boefje, gemaakt door Marianne


En op deze lay-out is mijn dochter bijna 3 jaar. Ik vind het leuk om wat oudere foto's te scrappen...er komen dan allerlei herinneringen bovendrijven.
Gebruikte materialen zijn:
* K&Company paperpad Sola
* witte cardstock
* Heidi swapp bling frames ovals icee
* autumn leaves elegant swirls clear stempels
* k&company glitter 'to go' alfabet goud
- witte en gele acrylverf
- clear sheet
- bloemen (ooit eens bij action gekocht)
* buttons
* roze sakura glaze pen
* fuchsiaroze en lichtroze organza lint.
* ribbons adhesive
* craft bond

Werkwijze:
Eerst heb ik het gebloemde papier op maat gesneden en er aan de onderkant een rand afgescheurd. Ook de bruine mat onder de foto komt uit de k&company paperpad Sola. Ik heb het gebloemde papier met witte acrylverf bewerkt en de bruine mat met wit en geel. Ook de foto heb ik een gele rand gegeven. Daarna heb ik de papierstroken en de foto opgeplakt. Vervolgens heb ik de icee bling van heidi swapp opgeplakt. Rechtsboven heb ik 2 bloemen op elkaar bevestigd en daarna een button opgeplakt. Dit gaat heel goed met craft bond. Dit droogt transparant op. Vervolgens heb ik met craftbond de glitterletters opgeplakt. Craft bond plakt namelijk (bijna) alles! Vervolgens heb ik met de clear stempels verschillende swirls op het transparante vel gestempeld (met de gele acrylverf) en dit laten drogen. Ondertussen heb ik het lint en de knoopjes met behulp van de 'ribbon adhesive' opgeplakt. Deze is vrijwel transparant. Je haalt het beschermvelletje eraf. Legt het lint erop, legt het beschermvel er weer over en wrijft over het lint. Nu kun je het prima opplakken. Je ziet geen lijmlaag door deze toch wel transparante ribbons. Ook de buttons heb ik hiermee opgeplakt omdat dit geen geknoei met lijm geeft. Daarna heb ik alle swirls uitgeknipt en deze (ook weer met de ribbon adhesive) opgeplakt. Als je weinig plaksel op de sheets aanbrengt en dit goed uitwrijft is het vrijwel onzichtbaar. Als laatste heb ik links in de onderhoek de datum opgeschreven

Geen opmerkingen: