maandag 21 januari 2008

Lief klein konijntje, gemaakt door Marianne


Deze foto's van Luc zijn gemaakt op de kinderboerderij. Hij wil zo graag een konijntje vastpakken om het te aaien, maar eigenlijk vindt hij het toch wel eng. Ook als wij het konijntje op zijn schoot hebben zegt hij al na 5 seconden: "het is genoeg mama". Maar hij wil het zoooo graag, vandaar deze lay-out. De onderste foto spreekt voor zich denk ik
Werkwijze:
De ondergrond is cardstock 'reed'. De onderste foto heb ik eerst bijgesneden en daarna heb ik beide foto's gemat op cardstock 'brown'. Deze heb ik weer gemat op 'my minds eye-chocolate covered en zo bijgesneden dat bij de bovenste foto de hartjes nog aan de onderkant te zien zijn en bij de onderste foto de hartjes aan de bovenkant te zien zijn. Ik heb een vel 'my minds eye-adorable dots' bijgesneden tot een kleiner vierkant en dit beinkt met zilver. Dit is een donkerroze vel maar dit kan heel goed bij jongensfoto's. Vooral als je bruin- en groentinten gebruikt.
Het vierkante vel heb ik schuin opgeplakt en daarna heb ik de twee gematte foto's opgeplakt. Ik heb van bruin cardstock strookjes gesneden en daar met een witte glazepen de titel opgeschreven. Als je de inkt (na het schrijven) kort verhit met de heatgun wordt hij meteen mooi wit. Niet te lang want dan wordt hij doorzichtig. Het woord 'konijntje' en 'durf' zijn gemaakt van groene vilten thickers waarbij ik de rand heb omlijnt met witte glaze pen. Ook deze heb ik even verhit met de heatgun, zo is het meteen duidelijk waar nog wat meer inkt nodig is. Uit het vel 'my minds eye-subtle love' heb ik 7 rondjes uitgeponst. Uit het vel 'my minds eye-just like us heb ik 5 strookjes per bloem uitgeknipt, ongeveer 2x de doorsnede van de cirkel en zo dat in elk strookje tekst staat. Deze strookjes heb ik kruislings op elkaar geplakt. De cirkels heb ik met zilver beinkt en daarna op de strookjes geplakt zodat er een soort bloemetje ontstaat.

Geen opmerkingen: