maandag 21 januari 2008

My Sweety's, gemaakt door Marianne


Deze foto is gemaakt op vakantie. Ze hadden een groot kasteel gemaakt en toen het vloed werd klommen ze snel op het kasteel. Ze vonden het geweldig dat het kasteel hun beiden hield.
Werkwijze:
De ondergrond is een vel 'my minds eye-just like us'. Dit vel staat volgeschreven met de woorden 'you and me'. De foto heb ik gemat op een vel 'my minds eye-subtle love'. De mat heb ik als volgt gemaakt. Ik heb de foto op de achterkant van het papier gelegd en met een plakbandrolletje als mal halve cirkels om de foto gemaakt. Ik ben begonnen in de hoek rechts beneden (links dus als je op de achterkant van het papier werkt). Deze rand heb ik uitgeknipt en bewerkt met een witte glaze pen. Als je de inkt heel even verwarmt met een heatgun wordt hij meteen mooi wit. Niet te lang want dan wordt de inkt doorzichtig!
Uit het vel 'my minds eye-chocolate covered' heb ik 2 stroken gesneden. De stroken heb ik met turquoize inkt bewerkt. Uit het vel 'my minds eye-adorable dots' heb ik 2 smalle stroken gesneden en deze heb ik beinkt met zilverkleurige inkt. Uit het vel 'subtle love' heb ik een tag gesneden waarvan ik de hoeken afgerond heb met een hoekpons. Aan de bovenkant heb ik een cirkel uitgeponst. Deze heb ik beinkt met lichtblauwe inkt en met een blauwe glinstergelpen heb ik de journaling hierop geschreven.
Het rode netje is een mandarijnennetje. Dit heb ik met nietjes op de lay-out bevestigd. Daarna heb ik de gestippelde stroken opgeplakt. De bovenrand is door het netje geweven. De hartjes stroken zijn boven en onder de mat en gestippelde strook door opgeplakt. Daarna heb ik uit het hartjespapier een grote cirkel geponst, uit het achtergrondvel een kleine (heb ik achter de foto gedaan, daar zie je toch niets van) en met de plakbandrol heb ik de middelmaat nagetekend en uitgeknipt. Deze cirkels heb ik helemaal verfrommeld en daarna heb ik driehoekjes uit de twee grootste cirkels geknipt. Deze heb ik beinkt met zilverkleurige inkt. De kleine cirkel heb ik beinkt met turquoize inkt. Deze heb ik op elkaar geplakt. De twee diecuts tags heb ik nog wat beinkt met bruin en lichtblauw en hiertussen verwerkt. De titel is gemaakt van thickers en heb ik, na het opplakken, bewerkt met zilverkleurige inkt. De tag heb ik opgeplakt en met een smal strookje van het netje aan het net geknoopt.
* my minds eye-die cuts
- mandarijnennetje
- nietmachine
- hoekpons rond
- cirkelpons klein en groot
* turquoize colorbox inkt
* zilverkleurige colorbox inkt
* bruine colorbox inkt

* witte glaze pen
* heattool
- blauwe glinster gelpen
* foam thickers - giggle blue

Geen opmerkingen: