vrijdag 11 januari 2008

Rise and Shine, Ingezonden door Mireille (Designlid)


Mireille heeft gebruik gemaakt van het prachtige 7gypsies papier.
Gebruikte materialen zijn:
* 7Gypsies dessinpapier Amalfi
* 7gypsies dessinpapier Mackay
* 7gypsies dessinpapier Sorrento
* buttons
* brads
- lint
- nietjes
* zwarte pen
Werkbeschrijving (geschreven door Mireille):
" De basis is turquoise cardstock. Uit het 7Gypsies designvel Amalfi heb ik allereerst een bloemenborder geknipt. Vervolgens heb ik, om de "hartjes" van de bloemen te benadrukken, bij de kleine bloemetjes minibrads gebruikt en bij de grote bloemen knoopjes in diverse kleuren. Deze heb ik m.b.v. borduurgaren aan het papier bevestigd. Omdat het eerste deel van de titel nogal flets oogde op het felle cardstock heb ik eerst met olijfgroene chalk een vlak aangebracht als ondergrond. Hierop heb ik de letters, gesneden met de Silhouette, geplakt. Om de letters nog wat meer te benadrukken heb ik met donkergroene fineliner streepjes getekend. Deze keer had ik niet zo veel journaling bij de foto. Het paste op één dun strookje cardstock. Om de tekst "aan te wijzen" heb ik met minibrads een pijl gemaakt. Het verdient overigens aanbeveling om in zo'n geval eerst met pen aan te geven waar de brads moeten komen, want de eerst keer ging het bij mij mis ;-) Vervolgens heb ik nog een stukje donkergroen lint aangebracht en daarop een klein strikje geplakt. De randen van het cardstock heb ik nog enigszins bewerkt met terracottakleurige chalk, en vervolgens heb ik nog vier nietjes aangebracht op de rechterstrook designpapier."

Geen opmerkingen: