dinsdag 22 januari 2008

Winterwonderland


Voor het eerst sinds de kerstdagen heb ik weer tijd gehad om te scrappen en dit is het resultaat. De foto heb ik vanuit de achtertuin genomen. We kijken op berkebomen uit. Normaal zou ik het helemaal niet erg vinden als ze spontaan omvallen (want...zwaar allergisch voor berkenbomen), maar zo met al dat ijs erop is het wel een prachtig gezicht.


Klik op de foto om de afbeelding in het groot te zien (dat geldt trouwens voor alle foto's op de blog).


Werkwijze:
Als ondergrond heb ik een vel sassafras-starry night-sparkling gebruikt. Daarna heb ik een vel sassafras lass-starry night-winter vine wat kleiner gesneden en dit op het sparkling vel geplakt, iets uit het midden. Daarna heb ik de randen van het bruine vel met witte acrylverf geverfd, gewoon met mijn vinger. Het geeft niet als je ook op het andere vel knoeit, ik vind dat wel een leuk effect geven. Hierna heb ik de foto gemat op cardstock 'bluegrass en steelblue'
Het cardstockvel 'steelblue' heb ik eerst bewerkt met witte acrylverf voordat ik het cardstockvel 'bluegrass' erop plakte. Met witte acrylverf heb ik een witte streep geverfd rechtsboven op de foto, gewoon over de blauwe lucht heen en gewoon weer met mijn vingers (ik klieder graag). De strook 'sassafras-starry night-winter vine' die nog over was heb ik bewerkt met azuurblauwe colorboxinkt en tussen de foto en de matten geschoven en opgeplakt. De letters heb ik uitgesneden met mijn nieuwe silhouette uit een restje 'steelblue-cardstock'. Daarna heb ik deze met witte acrylverf bewerkt en dit laten drogen. Met een zilverkleurige en azuurblauwe colorbox cat's eye inktblokje heb ik nog accenten aan de letters gegeven. Hierna heb ik de letters bewerkt met paperglaze. Ze gaan dan mooi glanzen en de papeglaze droogt dik en doorzichtig op.
De titel 'wonderland' heb ik op dezelfde manier bewerkt, maar deze heb ik uitgesneden uit het bluegrass-cardstock. En ik heb om de letters heen met de witte glaze-pen geschreven om het nog wat 'ruwer' te maken. Als laatste heb ik nog wat knoopjes opgeplakt.

2 opmerkingen:

Marsha zei

oh wauw wat een prachtige lo ! ik heb dit papier van sassafrass las ook maar heb het alleen nog maar voor een kaartje gebruikt ...

Nathalie zei

Heel mooi marianne, echt winters! Helaas krijgen wij hier niet zo vaak sneeuw want dat leent zich echt voor hele mooie LO's..
Een kennis uit Canada heeft me een hele set met sneeuw foto's gestuurd via de email van New Foundland. Echt heel mooi!