dinsdag 15 januari 2008

Zoetekauw, Ingezonden door Mireille (Designlid)


Deze keer heeft mireille een lay-out gemaakt met het 7gypsies papier. Wat heeft Tom toch een prachtig snoetje!!

De werkwijze is als volgt: (geschreven door Mireille)
Voor deze LO heb ik als basis Bazzill cardstock genomen en uit de drie 7Gypsies vellen stukken/stroken gesneden. De randen heb ik beïnkt met olijfgroene chalk. De titel heb ik gesneden met de Silhouette en omdat de "w" nogal flets oogde op het streepjespapier heb ik daaronder nog een stukje groen cardstock gedaan. Voor een speels effect heb ik deze schuin geplakt. Op een transparant heb ik mijn journaling geprint en vastgezet met brads. Wanneer je met een speld eerst gaatjes door de transparant heen prikt, gaan de brads er makkelijker doorheen. De Heidi Swapp bloem heb ik dubbelgevouwen en hierop heb ik met borduurgaren een knoop vastgezet. Verder heb ik via het online woordenboek van Van Dale de betekenis van "zoetekauw", ook op een transparant. Dit strookje heb ik vastgezet met glue dots voor vellum. Deze zijn, net als vellum adhesive runner, onzichtbaar. Ten slotte heb ik nog wat knoopjes in de rechter bovenhoek geplakt en met een donkergroene fineliner een dubbele lijn getrokken rond mijn LO om het geheel meer "te binden". Hetzelfde effect heb je als je de randen van het cardstock met inkt bewerkt. Dan schuift alles als het ware meer in elkaar.

Gebruikte materialen zijn:
* 7gypies dessinpapier
* colorbox inkt
- silhouette
- buttons
- cardstock
* brads
- bloem
* vellum adhesive runner
- fineliner

Geen opmerkingen: