zondag 22 juni 2008

Canvas de 4 jaargetijden. Gemaakt door Designlid Mireille Gaspersz


En alweer heeft Mireille zo'n prachtig project doorgestuurd. Het is een canvasdoek waarop de voorstelling (waar haar dochtertje in meespeeld) wordt getoond. Ze heeft papier gebruikt uit de nieuwe Prima Marketing lijn 'Angelique'. Zoals altijd kun je ook nu weer op de afbeelding klikken voor een grotere weergave.
De werkbeschrijving is geschreven door Mireille:
Op het canvas heb ik allereerst het vel Angelique - Wings geplakt. Uit de achterkant van het vel Angelique - Angel breathe heb ik twee stroken gesneden waarvan ik één rand heb gescheurd. Deze heb ik aan de zijkanten van het vel Wings opgeplakt. Uit het vel Angelique - Angel kisses heb ik de rozen en swirls geknipt. Deze heb ik als een soort kader gebruikt bovenaan de layout. Op het bordeauxrode papier heb ik zowel links als rechts nog een stuk olijfgroen lint geplakt. De randen van de foto's heb ik licht opgeschuurd. Op een journalingkaartje van Prima heb ik de naam van de balletvoorstelling en de datum en plaats geprint. Dit kaartje heb ik half onder en boven de foto's geplakt. Rond de grootste foto heb ik een rand gestempeld die als een soort lijstje dient. Vervolgens heb ik alle foto's, na flink wat schuifwerk, opgeplakt. Linksonder heb ik nog wat knoopjes geplakt, aan de rechterkant op de foto nog een embellishment van American Crafts (Fieldhouse Spring & Summer plastic) met daardoorheen een stukje scrappersfloss en ten slotte nog een stukje lint helemaal onderaan het canvas. De randen van het canvas heb ik licht turquoise geschilderd.

2 opmerkingen:

Odetta zei

Heel erg mooi! Alle kleuren van het dessinpapier komen ook in de foto's terug! Het ziet er echt sprookjesachtig uit!

Groetjes, Odetta

anja curvers zei

Heel erg mooi Mireille vooral hoe je die bloemen als een soort gordijn hebt gedrapeerd. Ik heb inmiddels ook met het papier gespeeld foto volgt snel.