maandag 6 oktober 2008

Geboortekaartje...

Vandaag zijn we maar weer eens naar Ikea gereden voor nog een nieuwe stellingkast en na een poosje aan mijn administratie te hebben gewerkt had ik er echt geen zin meer in...gescrapt moest er worden. Gelukkig heeft mijn neef vorige week een dochtertje gehad dus kon ik me helemaal uitleven op dit kaartje.

Werkwijze:
De ondergrond is gegolfd karton. Hierop heb ik eerst een blaadje uit het note-worthy journaling album overgetrokken (1x in spiegelbeeld zodat ik een vierkantige vorm kreeg) en daarna uitgeknipt. Daarna heb ik het bovenlaagje van het karton afgepulkt. Heb je hier geen zin in? Kijk dan even hier voor gegolfd karton. De bovenkant heb ik aangezet met witte paint dabber (verf). De randen heb ik ingesmeerd met mijn Ultimate Favorite spul: cracklepaint (ik heb al 3 potjes leeg). Daarna heb ik uit een vel 'cherry vanilla cardstock' een vierkant van 8,5x 8,5 cm. gesneden en deze licht gedistressed met de edge distresser. Uit een vel 'basic grey-Lili Kate Chenille' heb ik een vierkant van 8x8 cm. gesneden, door de Cuttlebug mal 'swiss dots' gehaald en hiervan de randen met roze colorboxinkt beinkt. Daarna heb ik een vel wit cardstock gepakt en hier de prachtige rub-ons van BasicGrey-Urban Prairie op gerubt. Deze heb ik met een klein wit randje eromheen uitgeknipt (zie foto hieronder). De randen van de cardstock met daarop de woorden 'hello' en 'lovely' heb ik bewerkt met colorboxinkt. Op het vierkant heb ik het beige kant geplakt. en daarop heb ik de uitgeknipte rub-ons geplakt. Bovenaan de kaart heb ik nog een vlinder (ook een rub-on) verwerkt. De letters van het word 'girl' zijn thickers.


Ik werk graag met rub-ons, ze geven je kaart en lay-out een mooie afwerking. Door ze op cardstock te verwerken en daarna met een klein randje eromheen uit te knippen, krijg je weer mogelijkheden. Bv. door er een 3d effect aan te geven zoals ik met de vlinder gedaan heb. Ik heb de vleugels licht omgebogen en alleen het lijfje vastgeplakt (zie foto hierboven). Rub-ons verwerken is heel gemakkelijk maar je moet wel zorgvuldig te werk gaan. Eerst de rub-on die je wilt gebruiken uitknippen, deze rustig afwrijven met de achterkant van een pen of een ijsstokje. Regelmatig voorzichtig controleren of de rub-on al aan het papier hecht door het beschermlaagje voorzichtig een beetje op te tillen. Als de rub-on van het beschermlaagje af is leg ik het papieren beschermlaagje (dat aan de achterkant van de rub-on zit en dat je dus moet verwijderen voor je over de rub-on gaat wrijven!!!) nog even op de rub-on en wrijf er met mijn vinger over zodat hij overal goed aan het papier hecht.

8 opmerkingen:

Romy zei

Wat een prachtig mooi kaartje. En ook bedankt voor de duidelijke beschrijving: kan ik het ook eens gaan proberen;)

Wiebine zei

Wauw, een heel mooi kaartje Marianne, en een super duidelijke uitleg,
groetjes,
Wiebine

Marianne zei

Ooohhh ik vind dit kaartje helemaal geweldig!!
Als je het goed vindt, dan sla ik hem op in m'n inspiratiemap!
Je magazijn en workshopruimte zien er al goed uit. Succes nog ff met de laatste dingetjes.

Norbiba zei

wat een gaaf kaartje zeg!!!

Riky zei

wow wat een mooi kaartje Marianne echt super.

groetjes Riky

Anoniem zei

wow.. prachtig!

Hetty zei

Wat een schattig kaartje!!

Gr Hetty

anja curvers zei

Prachtig kaartje Marianne leuk om op dat karton te werken.