zaterdag 22 november 2008

Kerstkaartjes, gemaakt door Designlid Mireille Gaspersz


Mireille heeft deze twee supervrolijke kerstkaartjes gemaakt.

De werkbeschrijvingen zijn geschreven door Mireille:

Het kaartje met rood lint:

Omdat ik niet zo'n kaartenmaakster ben, heb ik een van de vorige nummers van Cards Only doorgebladerd voor inspiratie. Voornamelijk de enigszins "oud" aandoende kaarten spraken mij aan en deze heb ik dan ook als inspiratiebron gekozen.

Basis is een kaartje van rood cardstock van 10,5 x 11,5 cm. Uit het vel Daisy D's Picking Daisies - Beacon Hill Stripe heb ik een stuk gesneden dat bijna de hele voorkant bedekt. De randen hiervan heb ik hier en daar gescheurd. Bovenaan in het midden van dit papier heb ik een opening gescheurd en het stukje rood cardstock dat hierdoor zichtbaar werd, heb ik beplakt met een stukje uit het vel Daisy D's Picking Daisies - Charles Street Banner. Over het gestreepte papier heb ik een gescheurd stukje van het vel October Afternoon Night Light - Katie (de achterkant) geplakt en daaroverheen een (eveneens gescheurd) stukje van het vel Daisy D's Autumn - Atelier Toile. Langs de randen heb ik stiksteekjes gemaakt met donkerbruin garen. Over het stukje geel papier heb ik een stukje lint geplakt met daaroverheen een grote chipboard glitterletter. Verder nog letterstickertjes om "Merry X-mas" te maken. Links bovenop het gele papier heb ik een bloem geplakt in de kleuren van de kaart.


Het kaartje met de sterren:

Basis is een kaartje van rood cardstock van 10 x 10 cm. Hierop heb ik een stuk uit het vel October Afternoon Night Light - Katie geplakt (de achterkant). De randen hiervan heb ik hier en daar gescheurd. Hieroverheen heb ik allereerst een strookje gescheurd papier uit het vel Daisy D's Autumn - Atelier Toile geplakt en daaroverheen, aan de rechterkant een stuk van het vel Daisy D's Picking Daisies - Beacon Hill Stripe. Hiervan heb ik aan de linkerkant een flinke scheur gemaakt en het papier enigszins opgekruld. Aan de randen van het papier heb ik met een naald gaatjes geprikt. Vervolgens heb ik drie gestanste sterren met zilverkleurige inkt bewerkt en deze op het kaartje geplakt. Tussen de sterren door heb ik met de hotfix nog wat zilverkleurige parelachtige steentjes bevestigd. De titel is gemaakt met letterstickers.

2 opmerkingen:

Romy zei

Dat ziet er erg leuk uit! Vooral het onderste kaartje vind ik heel mooi.

anja curvers zei

Wow Mireille wat een prachtige kaartjes zeg schitterend.