maandag 29 december 2008

zomaar een berichtje

Ik geniet altijd zo van de tijd tussen kerst en nieuwjaar...ik vind het heerlijk om weg te zweven bij mooie kerstfilms, samen met Lynn en om kaarsjes aan te steken en lekker te genieten van eh...nou ja...de kerstsfeer dus!
Ik bak dan altijd zelfgemaakte stokbroden (gewoon van witte broodmix hoor) en dan halen we allerlei salades en dat zetten we dan op tafel en we nemen wat als we er zin in hebben :-), lekker relaxed. We hebben trouwens ook zo heerlijk gegourmet, met vis, gebakken mango (lekkere combinatie hoor), aardappelpartjes, allerlei groentes en natuurlijk vlees. De kids kunnen zelf bakken en dat gaat altijd heel goed. Ze proberen ook van alles te combineren en meestal pakt dat erg lekker uit.

Het plan voor oudjaar is inmiddels ook bekend...mijn moeder komt bij ons oud en nieuw vieren en 's avonds komen mijn broer en schoonzusje ook...hartstikke gezellig en ik heb er heel veel zin in. Niet vergeten nieuwe broodmix te halen :-)
Henri gaat op oudjaarmiddag oliebollen bakken zodat we ze 's avonds alleen nog maar even in de oven op hoeven te warmen, ik heb sterretjes en kinderchampagne voor mijn helden ingeslagen. Lynn en luc zijn nl. erg bang voor vuurwerk. Lynn heeft een aantal jaar geleden een vuurpijl in haar jas gekregen. Gelukkig had ze haar capuchon op. We stonden toch ver van het vuurwerk vandaan, onder onze carport, maar deze vuurpijl was erg eigenzinnig. Gelukkig is er niets gebeurt, maar Lynn moet er dus niets meer van hebben. Maar sterretjes aansteken durft ze wel, maar pas als al het vuurwerk voorbij is. Vorig jaar bleven onze belhamels tot half 2 's nachts wakker...ze zijn net hun moeder haha.

Morgen gaan we met de trein naar het Nemo Museum in Amsterdam. Het zag er op de website erg leuk uit en we hebben er dan ook heel veel zin in. Het fototoestel ligt al klaar..nu de batterijen niet vergeten haha.

Donderdag gaan we naar mijn schoonzus en schoonbroer en daar blijven de kids logeren. Je kunt nieuwjaar slechter beginnen toch? Ze zijn de dagen al aan het aftellen.

Vandaag hebben ze bij mijn moeder gelogeerd en ze hebben het met zijn drietjes erg leuk gehad. Wij (nou ja, ik...ik heb henri gewoon meegesleurd haha) hebben het zoldertje helemaal opgeruimd en uitgemest, de slaapkamer van luc opnieuw ingedeeld (die had ik deze week al helemaal opgeruimd en één volle vuilniszak volgeschreven en getekende papiertjes overal vandaan geplukt), alle videobanden uitgezocht, want we hebben toch geen video meer. Misschien kunnen we daar nog iemand mee blij maken, alle oude stofjes waar ik toch niets meer mee doe weggegooid, één boekenkast helemaal als kinderboekenkast ingedeeld, onze eigen boekenkast uitgemest en wat ik niet meer lees weggegeven en de rest naar de kringloopwinkel gebracht. O en we kunnen weer in de kelder...alles opnieuw gesorteerd en gelabeld. Zelfs henri kan nu de kelder netjes opruimen (laat hem dit maar niet lezen). Nu moet ik de studeerkamer nog afmaken en nog twee kasten in de woonkamer en lynn's kamer nog (en dat wordt een heel project, sorry rommelkontje haha). O en dan heb ik eindelijk, na 2 jaar weer een heerlijk opgeruimd huis met voor elk spulletje een eigen plekje...wat fijn wat heerlijk wat super!

En afgelopen dinsdag ben ik met mijn moeder en de kids naar de stad geweest...ik had eigenlijk alleen truien nodig voor Luc, hij groeit zo superhard, maar in elke etalage waar ik keek hadden ze wel een leuk tuniekje of trui...ik heb dus voor mezelf een heerlijke lange trui gekocht die ik ook als jurk kan dragen, een tuniek die ik ook als jurk aankan en nog een tuniek...ik houd wel van dat losse...nu inslaan want volgend jaar vind ik de mode misschien wel weer helemaal niets :-)
Verder staat er niet zoveel op de planning, behalve dan taxi spelen voor onze twee globetrotters. Gewoon lekker relaxen, bijlezen, beetje administratie doen, foto's inplakken en zo van die dingetjes...winnen met wii-en (ik kan alleen winnen met baseball grr) en gewoon lekker met elkaar genieten. O en lekker 's avonds een wijntje...heerlijk haha.

Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling en een super 2009.
En ik wil jullie bedanken voor alle berichtjes die jullie op de blog achterlaten en de mailtjes die jullie sturen...echt superlief.

Tot in 2009!

3 opmerkingen:

Romy zei

Dat klinkt megagezellig allemaal. Zo te horen geniet je echt van deze tijd:)

Ik kan me Lynns vuurwerkangst wel een beetje voorstellen; zelf ben ik ook lange tijd bang geweest. Wij kopen ook nooit echt vuurwerk. Mijn broertjes hebben ieder een aantal dingen gekocht, en dan kijk ik wel toe, haha.

Eigengebakken stokbrood is vaak het lekkerste. Net als zelfgebakken oliebollen:) Wij gaan met oud en nieuw gourmetten, want met kerst was het er niet van gekomen. Maar het is wel altijd vaste prik eind december een keer te gourmetten:)

Ik wil ook jou en degenen die jou dierbaar zijn, een prachtig 2009 toewensen, vol liefde, geluk en voorspoed:)

Odetta zei

Lieve Marianne & Co.! Wat heerlijk om te lezen dat je toch, ondanks dit rotjaar, zo weet te genieten van jullie vrije dagen. En wat een fijn gevoel moet het zijn om weer eens een opgeruimd huis te hebben. Groot gelijk dat je jezelf ook eens heb verwend met een nieuwe trui c.q. jurk want dat heb je verdiend. Ik wens jou en allen die je lief zijn een prettige jaarwisseling en dat 2009 in ieder opzicht een veel beter jaar mag zijn dan 2008!

Lieve groetjes uit Venlo, Odetta

P.s. En Lynn, ik heb ook last van vuurwerkangst, ik kijk het liefst vanuit het huis hiernaar.

Marianne zei

Lieve Marianne,
Ik hoop dat het jaar 2009 voor jullie een beter jaar wordt dan het afgelopen jaar. Ik wens je een mooi 2009 met veel liefde, geluk en in goede gezondheid.

Groetjes,
Je naamgenootje ;)