vrijdag 16 oktober 2009

1942, gemaakt met Prima Marketing papier.

Ik ben zelf helemaal dol op deze zoete en vrolijke kleuren in combinatie met deze oude foto uit 1942. Het jongentje links op de foto is mijn vader en de 2 dames zijn mijn tantes. De man is dus mijn opa, opa 'Son' zoals wij hem altijd noemden. Deze foto is in de winter tijdens de oorlog gemaakt en alleen daarom al vind ik hem heel bijzonder. Maar ook omdat het een jeugdfoto van mijn vader is, daar hebben we er maar een paar van.

De ondergrond is een vel wit cardstock. Het dessinvel is een vel prima marketing papier 'paradise city morning orchids'. Deze heb ik doorgeknipt langs de rondjes, zodat de rondjes wel aan het papier blijven zitten. Het stuk dat dus losgeknipt is heb ik aan de bovenkant van het gestreepte papier weer vastgeplakt. Hier zie je bijna niets van omdat ik links een lint rub-ons van Eskimo Kisses (basicgrey) heb verwerkt. Eventueel zou je de naad aan de rechterzijde ook kunnen maskeren, maar dat vond ik niet nodig. Ik heb een gedeelte van de bloemenrand losgeknipt en daar de foto ondergeschoven. Rechts van de foto is een strook bo bunny papier bevestigd waar ik met de threading water pons een rand in heb geponst. Daarbovenop (en net onder de foto geschoven heb ik een stukje 'october afternoon' papier gebruikt waar ik met de pons checkered board een rand in heb geponst. Ik heb het papier net langs de rand afgeknipt zodat je een soort kanten randje krijgt. In de cirkels zijn 4 large brads bevestigd (per stuk verkrijgbaar). In het midden heb ik met foam thickers het jaartal bevestigd. Op deze vlinders heb ik met mauve dew drop inkt en de mounted stempel 'oude franse tekst' de onleesbare tekst op gestempeld. Ook heb ik de randjes beinkt.
Links van de foto zijn 2 vlinders opgeplakt. Het papier heb ik achter de foto weggeknipt. Zo had ik net voldoende om deze twee vlinders met de cuttlebugstans uit te stansen.
De journalingcard van October afternoon was eigenlijk creme kleurig. Ik heb met een sponsje en old paper distress inkt het kaartje een nieuwe kleur gegeven. Nu past hij perfect bij de lay-out. De stempel rechts op de pagina, waar ik de journaling op heb geschreven, heb ik gekregen van Odetta. De stippelcirkels zijn gemaakt met puffy paint.

6 opmerkingen:

Romy zei

Wat een gave layout zeg. De kleuren zijn perfect bij de zwart-witfoto. En ook de rondjes zijn heel goed gevonden. Kortom: helemaal super!

Unknown zei

Is zeker heel mooi geworden e kan heel goed zeg maar oud en nieuw.
gr,Lean.

ScrapEnjoy zei

Wow super lootje, maar ja ik ben gek op dit soort werk, mooie kleuren heb je gebruikt.

groetjes Lilian

Unknown zei

Heel gaaf! Mooie kleuren, mooie combinatie met die oude foto!

Groetjes,
Loes

Jackie zei

Ik vind hem echt heel mooi..
de kleuren passen idd perfect bij zo'n oude foto...

Marlies zei

Heel mooi en smaakvol gedaan! Super foto!