zaterdag 6 maart 2010

1947




Ik ben weer druk bezig geweest aan het vintage album. Eigenlijk verwerk ik oude foto's maar dan op een wat modernere manier. Ik houd ervan om bij zwart-wit foto's wat fellere kleuren te gebruiken. Het leven was vroeger ook niet kleurloos toch?

Al het papier is van October afternoon.
Ik heb gebruik gemaakt van een borderpons om de randen van het gestreepte vel af te werken. De titel is gemaakt met foam stempels en witte dew drop inkt op zwart papier. De boom rechts is een iron-on van Prima Marketing. Je kunt deze op papier en stof strijken, zelfs op je shirt of op een tas of op de voorkant van je album. Ik heb hem op een apart velletje wit papier gestreken en daarna uitgeknipt. Je kunt ze namelijk wel op foto's strijken maar dat gaat ook wel eens mis, zo heb ik helaas ondervonden. De boom links is het restant dat overblijft als je de iron-on op hebt gestreken. Ik heb deze uitgeknipt en op zijn kop opgeplakt. 2 voor de prijs van één haha. De vogels rechtsboven zijn stempels van Kaiserkraft. Het hertje is ook een stempel en gestempeld met dew drop inkt en de bloemen links zijn van BasicGrey- Porcelain. Ook deze zijn gestempeld met dew drop inkt. Het onderschrift is uitgeprint op wit papier dat daarna met distress inkt - old paper en een make up sponsje gekleurd is zodat het bij de ondergrond past.

5 opmerkingen:

Unknown zei

Heel mooi geworden gaaf weer de oude foto.
gr,Lean.

Marlieke zei

De zwartwit foto komt heel mooi uit! En wat heb je de hoekjes met de bordrpons keurig voor elkaar gekregen!

Romy zei

Ik vind het prachtig zoals je de zwart-wit foto met kleur hebt gecombineerd. En die boom erbij...helemaal super!

femmoltje zei

hey hey
Ik vind hem ook heel erg mooi geworden.
leuke kleurtjes en zo.

Odetta zei

Ik hou van de manier waarop je modern en vintage met elkaar combineert. Ik vind het schitterend geworden!