donderdag 18 maart 2010

Moederdag en scrappen met 15x15 paperpads op grote lay-outs en andere tips



Eergisteren volgde ik op het SA forum de online crop. Er wordt dan een lay-out geplaatst die je naar eigen inzicht namaakt. Je kunt dus de opmaak van de lay-out gebruiken of de kleuren enz. Ik vind het altijd erg leuk om mee te doen maar zie het meestal te laat :-(
Maar nu dus niet en dit is mijn lay-out geworden.

Ik geef mezelf regelmatig een opdrachtje, gewoon om mezelf uit te dagen. Ik had 's ochtends al bedacht dat het heel goed mogelijk moet zijn om met paperpacks van 15x15 cm. op grote lay-outs te werken. Paperpacks zijn blokjes met dessinpapier en ze zijn in verschillende maten verkrijgbaar.

Op deze lay-out laat ik zien dat je heel goed met kleine paperpacks een mooie lay-out kunt maken. Al het dessinpapier komt uit de nieuwe paperpack van BasicGrey - Kioshi. Je kunt deze hier in de webwinkel vinden. Het nieuwe paarse cardstock dat we pas binnen gekregen hebben past hier perfect bij.

Bestellingen vanaf 17 euro die in een brievenbusdoos verzonden kunnen worden worden gratis verzonden. In een brievenbusdoos past ongeveer 10 vel groot dessinpapier (30x30 cm., deze wordt er gebold, niet gevouwen! ingelegd) en nog andere wat plattere artikelen zoals paperpacks (tot en met ongeveer 20 cm.), stansen, bloemen, nu ja....heel veel dus. Maar ook pakketpost wordt zeer voordelig verzonden. Kijk hier voor de verzendtarieven.

De grote vlinder is gestanst met de nieuwe Marianne Design stans. Het is wel belangrijk dat je een stukje cardstock of dun karton onder je stans legt en het papier met de mooie kant naar het papier toelegt. Na het stansen kun je de stans voorzichtig met een speld losmaken in een hoekje, ik begin meestal met de onderkant van het lijfje. Is dat los dan kun je hem zo uit de stans halen.

De andere vlinders zijn 3 maten vlinderponsen. De letters zijn Thickers en de gaatjesrand is gemaakt met een borderpons. Met deze pons heb ik ook met glinsterend 'gemstone' cardstock een soort lint gemaakt. Dit heb ik gedaan door eerst de ene kant van het papier te ponsen en daarna het papier om te draaien. Zorg er dan voor dat de kleine gaatjes precies op de afbeeldingen in de pons komen. Dit kun je goed zien. Pons dan alles opnieuw uit. Je moet er even handigheid in krijgen maar het is een erg leuke manier om nieuwe randjes te maken.

De vogeltjes linksboven zijn ook met een borderpons uitgeponst.
Je kunt alle ponsen ook als uitgeponste figuren bestellen. Je kunt dan een keuze maken uit alle soorten cardstock die we in ons assortiment hebben. Kijk daarvoor hier.


4 opmerkingen:

Romy zei

Dat is je zeker goed gelukt! Ik vind het weer een schitterend mooie layout, echt eentje om blij van te worden:)

Marlieke zei

gave layout in prachtige kleuren! En niet te vergeten hele leuke spulletjes verwerkt (ik ben vooral verkocht aan de vogeltjes borderpons!).

Odetta zei

Schitterende lay-out. Het is een hele mooie impressie van Moederdag '09 geworden!

anja curvers zei

Hij is leuk geworden hoor Marianne.