zondag 26 december 2010

Serious Request 2010

Wij zijn 24 december naar Eindhoven gereden om bij het Glazen huis te kijken. Nu zijn we niet eens tot het glazen huis gekomen want op het grote podium op het 18 Septemberplein was net Marco Borsato aan het inzingen en dat vonden we eigenlijk veel leuker. We hadden onze kids bij en konden ons daarom niet tussen het publiek werpen maar we vonden een perfecte plek...precies tussen de C&A en Mac Donalds in, bij de paaltjes die het voetgangersgebied aangaven. Zo stonden we toch redelijk dicht bij het podium zonder dat de kids in het gedrang kwamen. Om 16.00 uur begon Marco Borsato met zijn optreden. Hij trad 45 minuten op en tijdens zijn optreden werd het gigantisch druk. Zo druk dat we Luc toch wel even moesten beschermen tegen duwende en langslopende mensen. Maar het ging allemaal goed en het optreden was erg mooi. Om 17.00 trad Alain Clark op. Het was inmiddels weer wat rustiger geworden maar dat vonden wij niet erg. Nu konden Lynn en ik lekker swingen. Wij houden van zijn funky soul en zo bleven we warm want o wat was het koud. Daarna zijn we terug naar de auto gelopen want de kids hadden het toch te koud. Toen pas zagen we hoe druk het was. Omdat wij aan de zijkant stonden leek het of er niet zo enorm veel publiek was maar toen wij langs de mensenmassa liepen zagen we dat er zeker 10.000 man (en vrouw) moest staan. Jeetje wat een boel mensen en wat een fijne sfeer! Toen we 's avonds thuiskwamen zetten we meteen de tv aan om het slot op de buis te volgen. Ik ben blij dat we toch gegaan zijn ondanks het afraden van zoveel mensen om ons heen. Het zou te druk zijn, de wegen te slecht ivm. met de enorme hoeveelheid sneeuw die gevallen was. Maar zoals wel vaker blijkt weer....volg je gezond verstand maar ook je gevoel en laat je niet weerhouden iets te doen omdat het niet praktisch of te druk of wat dan ook zou zijn.

Just enjoy life whenever you can!

Lynn en Luc tijdens het optreden van Alain Clark

Marco Borsato

Het enorme podium op het 18 september plein.

Alain Clark en band swingden de pan uit

Alain Clark en zijn vader




4 opmerkingen:

Odetta zei

Ik heb het ook een klein beetje gevolgd op de televisie, maar ik heb jullie niet gezien, hahaha! Maar toch geweldig om het live mee te maken!

Marlieke zei

Leuk leuk leuk! Wat ik er op TV van heb gezien, was dat er inderdaad een supersfeer hing! Leuk dat jullie het van zo dichtbij meegemaakt hebben en oh wat zijn de foto's leuk!

Jolanda zei

Alain Clark vind ik super!gaaf om hem in het echt gezien te hebben...ik ben geen liefhebber van Marco,maar de sfeer zal mooi geweest zijn!!
Leuk erbij geweest te zijn!!!
Ik hoop dat je leuke dagen gehad hebt!!!
Fijne avond,Jolanda

Romy zei

Oh wauw, wat geweldig om zoiets van dichtbij mee te kunnen maken. Ik geloof dat ik stikjaloers ben, vooral na het horen van de naam Alain Clark:)