zondag 5 december 2010

Sinterklaas

Genieten jullie ook zo van Sinterklaas? Ik vind het een heerlijke tijd, maar voordat Sint in Nederland is komt er hier geen pepernoot binnen. Op de dag van de intocht bakken we zelf pepernoten en dat vinden we dan ook heerlijk...lekker pittig met veel speculaaskruiden en anijs en het liefst eten we ze op als ze nog warm zijn.

We hebben vorige week al sinterklaas bij mijn moeder gevierd, wat erg gezellig was. Gisteren hebben we Sinterklaas bij Henri's ouders gevierd en 's middags hebben we het thuis gevierd. Het was een heerlijke dag met buiten veel sneeuw en binnen veel warmte en gezelligheid. We zijn weer ontzettend verwend.

Lynn geniet momenteel ontzettend van lezen en heeft oa. het dagboek van Anne Frank gekregen (wat oma en ik ook al gereserveerd hebben haha), het boek van het nieuwste seizoen van het huis Anubis en het boek...hoe overleef ik dromen. Ook het spel levensweg vond ze geweldig maar het allermooiste vindt ze het wii spel 'just dance 2' en ik kan jullie vertellen...het is pittig. Na 3 liedjes meedansen ben ik kapot haha. Het is wel erg leuk om te doen.

Luc is een echte legoman en hij heeft veel lego gekregen. Starwars, een tank en een legospel 'Creatonary'. Een soort pictionary maar dan met lego. De kids lachen zich slap om onze creaties...hoe durven ze. Ze zijn toch heel herkenbaar hoor (vinden wij dan toch haha). Ook hij heeft een wii spel gekregen waarbij je rondloopt in een filmstudio en allerlei spellen moet doen.

Henri is dolgelukkig met spullen voor zijn motor die hij aan het opknappen is en ik (o nee, sint bedoel ik haha) heb hem voorzien van wat motor leesvoer, oa. een boek over zijn grote held Wayne Rainey en Henri heeft mij superverwend met allemaal boeken. Het boek, de zoutroute en een paar prachtige boeken over mixed media, mini-albums en journalings maken. Ik raak niet uitgekeken en de inspiratie begint gelukkig weer te borrelen want die was afgelopen weken aardig weg. Er kwamen alleen kaartjes uit mijn handen (maar dat hadden jullie al gemerkt haha).

De kids zijn vandaag aan het genieten van al het nieuws (en wij trouwens ook)...lekker relaxed, een dagje thuis.  Ik wens jullie een hele fijne sinterklaasdag toe.

5 opmerkingen:

Romy zei

Zo te horen hebben jullie het allevier super gehad met Sinterklaas en zijn jullie ook heerlijk verwend allemaal:) En dan nu lekker een dagje lezen en bladeren door leuke scrap- en mixed media tijdschriften...een mooiere dagbesteding bestaat er eigenlijk niet:) En het dagboek van Anne Frank...oooh, dat is zóó mooi! Ik heb het in de tweede klas gelezen en vond het prachtig. Normaal ben ik absoluut geen lezer, maar dit boek had ik zo uit.

Odetta zei

Wat een geweldige verwennerij, heerlijk! Bij ons zou Sinterklaas eigenlijk niet komen, maar ik heb toch nog een hele vrolijke CD van Eliza Doolittle (ongeveer vergelijkbaar met de stijl van Caro Emerald)gekregen. Maar ik vind de traditie van Sinterklaas geweldig, vooral voor de kinderen. Het is een genot om die glunderende snoetjes te zien :).

femmoltje zei

Hoi hoi
Ik lees lynn veel gekregen
ik lees Luc veel gerkegen
en henri veel gekregen.
Maar wat marianne gekregen heeft weet ik niet...
heeft sint ook wat voor jou achtergelate??

gr fmeke

femmoltje zei

Whaha
ik lees hier de bovenste reactie alle 4
Ik denk zou ik dan iets gemist hebben
en jahoor jij hebt ook leuke boeken gekregen enzo..
hahahah

Unknown zei

Heerlijk hoor dat de sint nog steeds gevierd word en jullie hebben het super gezellig gehad zo te lezen.
groetjes,lean