donderdag 27 januari 2011

Journal page: recept van de dag

Oeps...ik vertelde pas dat ik voorlopig geen journal pagina's meer zou plaatsen maar hier komen er dan toch weer een paar. Vandaag eentje en de komende dagen nog een paar.
Je kunt in een journal ook heel goed lekkere recepten schrijven, dan vergeet je ze nooit meer. Soms is een nieuw recept zo lekker maar is het een paar maanden later gewoon uit je systeem verdwenen (mijn systeem dus). Zo heeft Odetta ooit een heerlijke pastasalade voor me gemaakt. Gelukkig heb ik hem opgeschreven in het afscheidskado van Lynn's juf (en ingescand en bewaard) want anders was ik dat heerlijke gerecht vast vergeten. Soms heb ik echt een extra harde schijf in mijn koppie nodig :-))

Een paar dagen geleden zouden we hamburgers eten. Ik maak deze altijd van tartaartjes die ik horizontaal doormidden snijd (anders zijn ze te dik). We waren nog even in de supermarkt toen we champignons zagen en het recept veranderde snel. En het was o zo lekker. Ik heb het nog extra lekker gemaakt met gebakken uitjes en creme fraiche maar in de journaling kun je lezen dat bijna elk gezinslid zijn specifieke wensen heeft. De kids willen alleen een tartaartje met mayo en ketchup op hun broodje. Vooral geen champignons en ui(maar ze kregen een salade erbij). Henri wil graag champignons maar echt echt geen creme fraiche en ik wil gewoon alles haha.
Ik schreef het er graag bij want ook dat zijn dingen die we later misschien niet onthouden maar wel leuk zijn om te weten toch?

Oeps, recently I told you that I wouldn't place any joural pages for a while but here they are some new ones. Today one and the next day a few others.
A journal is a great place to write recipes down, so you'll never forget them. Sometimes a new recipe is so yummie but a few months later it's out of your system...gone. Odetta made a o so jummy pasta salade for me. Luckily I wrote it down because I certainly forgot about it. Sometimes I need an extra hard drive in my head lol.

A few days ago we wanted to eat some hamburgers. I made them from tartare (is this the right word?) which I cut horizontally to make them thinner. Before I started to cook we went to the supermarket and we saw mushrooms. The recipe changes quickly. O my gosh it was so delicious. I made it specially yummie with fried (baked?) onions and sour cream but in the journal you can read (or not if you're english) that almost every family member have his own wishes.
The kids want to have buns with mayo and ketchup and no mushrooms and onions at all (but they got a salade with apple instead), Henri wants his mushrooms but no sour cream at all (don't know what he is missing, but more for me to eat) and I want it all LOL.
I wrote all this in my journal because that are the things we maybe forget in about a few years.

2 opmerkingen:

joke zei

Bedankt Marianne!

Dankzij jouw journal eten we een deze dagen jouw en Henri en de kinderen broodjes,ziet er heerlijk uit!
Groetjes van Joke[die nog niet 1!!
LO afheeft]

Unknown zei

Ziet er zeker lekker uit..