woensdag 2 maart 2011

Celebration hanger, ingezonden door Gastdesigner Astrid Zwaan





Als laatste project heeft Astrid deze prachtige verjaardagshanger gemaakt.  Natuurlijk kun je deze altijd aanpassen aan je eigen stijl door bv. geen bottlecaps te gebruiken (flessendopjes) maar uitgestanste rondjes, of hartjes, of vlinders enz enz.

Dit is Astrid's werkbeschrijving:

Gebruikte Materialen :

 Bottle Caps
Jenni Bowlin Bingo Cards
Design Papier Candy Lane van Kaisercraft
Chipboard Elementen Candy Lane van Kaisercraft
Pearl Marker
Glitterlijm (stickles)
Chipboard Cijfer
Lint

Werkwijze :

Uit de vellen designpapier van Kaisercraft heb ik cirkels geknipt die
net zo groot zijn als de bodem van de  Bottlecaps.
Deze cirkels heb ik bevestigd met Quick Dry Tacky Glue.
De eerste Bottlecap heb ik opgevuld met een Chipboard Cupcake
van Kaisercraft.....deze heb ik zo opgehoogd dat deze net boven het randje
van de Bottlecap komt.
De tweede Bottlecap heb ik opgevuld met een Chipboard Cijfer, die ik
eerst bewerkt heb met glitterlijm. De hartjes van de bloementjes die je ziet in
het designpapier heb ik bewerkt met een stipje Pearl Marker.
De derde Bottlecap heb ik opgevuld met een foto van mijn dochter
Chimene. De rand van het designpapier heb ik bewerkt met stiptjes Pearl Marker.
Op de rand van de Bottlecap heb ik een Chipboard Bloem van
Kaisercraft geplakt.
Voor de ondergrond heb ik twee Jenni Bowlin Bingo Cards gebruikt en aan
elkaar bevestigd met Quick Dry Tacky Glue.
De  Bottlecaps heb ik gerangschikt op deze bingo cards en
bevestigd met Quick Dry Tacky Glue.
In de twee bovenhoeken van de Jenni Bowlin Bingo Cards heb ik twee gaatjes
gemaakt, het lint er door heen gehaald, als afwerking heb ik in het lint een knoopje
gelegt. En klaar is je Celebration Hanger.....


Natuurlijk kun je alles opvullen naar eigen smaak...


4 opmerkingen:

Romy zei

Wat een gave en heerlijk vrolijke hanger! Zo'n leuk idee om er bierdopjes op te verwerken!

Astrid Zwaan zei

Thanks Romy, alleen wil ik even melden dat het geen bierdopjes zijn hoor het zijn Mega Bottle Caps 7.6 cm doorsnede.....

Marlieke zei

Haha...ik dacht ook dat het bierdopjes waren en wilde daar ook al een compliment voor maken. hihi. Maar toch...het idee blijft geweldig of het nou bierdopjes zijn nof niet ;-) Heel leuk!

Odetta zei

Wauw, wat een origineel idee, Astrid! Ik vind het er heel leuk uitzien!