dinsdag 28 augustus 2012

I just love you (inspiratie opdoen deel 2)


Vorige week schreef ik al een stukje mbt. het opdoen van nieuwe inspiratie wanneer je in een scrapdip zit.
Ik gebruik dan vaak een bestaande lay-out waarbij ik kijk welke elementen van deze lay-out mij aanspreken.
Die elementen gebruik ik dan weer op mijn eigen lay-out.
Bij deze voorbeeldlay-out (uit een frans tijdschrift) spreken de sterren, de vertikale streep, de inksplatters en de grijs/blauwtinten me erg aan.

Ik heb dus deze elementen gebruikt en heb ook oranje/geel aan de lay-out toegevoegd omdat ik dit wat vrolijker vindt voor een baby lay-out. Toen ik bezig was kwamen de ideeën vanzelf.

De inktsplatters heb ik gemaakt door glimmermist op te zuigen met het spuitstukje en het uiteinde boven het cardstock te houden. Druk het mondstukje dan voorzichtig in en zie...er vallen druppels op je cardstock. Ik wilde eerst de titel in dezelfde stijl maken als die van de voorbeeldlay-out maar ik had zo'n leuke nieuwe stempels van Technique Tuesday-Ali Edwards...die MOEST wilde ik gewoon gebruiken.
Ik heb eerst met versamagic op het cardstock gestempeld en daarna alles bestrooid met embossingpoeder (wel zorgen dat de glimmermist droog is!)
Daarna verhitten met heatgun.
De stempel heb ik ook nog afgedrukt op een restje cardstock (de achterkant) en uitgeknipt. Uit een andere stempel heb ik nog een keer het woord 'you' gestempeld. Ook deze uitgeknipt en alles opgeplakt.





Product linken:
Favorite Memories - Technique Tuesday * 488357 Wit cardstock - American Crafts * 710817 seafoam white embossing poeder - Ranger * 180005/1358 Heat tool - Make Me Glimmermist Turquoise Blue 2 oz. - Tattered Angels * 02722-2
Glimmermist Gold 1oz. - Tattered Angels * K181al Framelits stars - Sizzix * 657567 Beautiful moments collection kit - Carta Bella * CB-BM1013 Kleine set Rosarian A4 paperpad - Prima Marketing * 845025kl Fine and dandy true blue Soar - My Minds Eye * FAD133 Versamark inkt * 31001 Versafine onyx black * vf-82


3 opmerkingen:

Gerrina zei

Wat een leuke lay out! Ja, dat kun je soms toch wel hebben; dat je even niet weet wat je precies wil... Met het geel erbij is net wat vrolijker dan de inspiratie LO en leuk dat geëmbostte en de spetters! Groetjes, Gerrina

femmoltje zei

Wat leuk...
En zeker een goede tip.
En jou Lo lijkt amper op je voorbeeld.
Echt leuk geworden!
gr femke

Odetta zei

Heel stoer, en toch zo lief tegelijkertijd!