zondag 19 augustus 2012

Welkom kleintje (hoe kun je nieuwe inspiratie opdoen)

Soms zit ik wel eens zonder idee en ik denk dat ik niet de enigste ben.
Er zijn verschillende manieren om een inspiratiedipje op te lossen en dit is er eentje van:
Zoek een leuke lay-out, deze heb ik uit het entre artists magazine gehaald.
Kijk goed naar de lay-out en probeer te ontdekken waarom je hem zo mooi/leuk vindt.
Ik vond de horizontale papierlagen en de banners aan de rechterzijde erg leuk.
Zoek papier uit dat je leuk vindt, cq bij je foto past.
Begin met het maken van de elementen die je in de orginele lay-out zo mooi vindt en waarschijnlijk beginnen je eigen ideeën gaandeweg op te borrelen...en zo niet...dan maak je gewoon de lay-out na.
Met je eigen foto's en je eigen kleurgebruik.

Het gaat er immers om dat je er plezier in hebt, je hoeft het wiel  niet opnieuw uit te vinden.
Have fun and enjoy, daar gaat het om.
Scrap je verhalen en geef deze door zodat ze niet vergeten worden...


Werkbeschrijving:

Gebruik het 3e vel dat je bij de product linken kunt vinden als ondergrond van je lay-out (ik heb de achterkant van het vel gebruikt. Knip uit het eerste vel (ook de achterkant) verschillende vormen uit de oranje hexagons en gebruik één stuk als mat voor je foto. Snijd een strip van het tweede vel (je raadt het al, de achterkant) en het vierde vel op maat zodat ze tussen de lijntjes vallen. Plak ze op. Print de journaling door de pagina-indeling op 'liggend' te zetten. Plak deze op. Plak de mat en de foto op en gebruik de overige hexagonstukjes verspreid over de pagina. Stempel de Technique tuesday stempels met versamagic, strooi er embossingpoeder over en verhit deze. Snijd de banners uit en plak de datum op. Maak de titel. Pons uit wit cardstock 2 maten vlinders en lijm deze op de pagina.

Product linken:
Fine and dandy true blue Snappy - My Minds Eye * FAD131 Fine and dandy true blue Soar - My Minds Eye * FAD133 Fine and dandy true blue Fabulous - My Minds Eye * FAD125 Fine and dandy true blue Daydream - My Minds Eye * FAD124
Kleine vlinderpons 4 - Easy Punch * 505312 stansjes `royal butterfly` Loving Words by Ali Edwards - Technique Tuesday * LWordVersamark inkt * 31001seafoam white embossing poeder - Ranger * 180005/1358
Thickers foam rockabye white - American Crafts * AC42954 Thickers foam giggles white - American Crafts * AC42794 Heat tool - Make Me Wit cardstock - American Crafts * 710817




2 opmerkingen:

Marlieke zei

Oh zo mooi! Geweldig. Dat papier heb ik ook. En ik zie dat je weer creatief geweest bent met de E's van je thickers. Toevallig heb ik gisteren dezelfde thickers gebruikt. Ik vind die echt fantastisch. Niet te groot, niet te klein en genoeg van alle letters. (lees: er komt snel weer een bestelling aan, haha).

Romy zei

Wat leuk om te zien hoe je inspiratie haalt uit een andere lay-out, maar hem toch helemaal jou maakt! Je lay-out is supermooi!