maandag 25 maart 2013

Update nieuwe plaid




Een paar berichtjes terug liet ik zien dat ik gestart ben met een nieuwe plaid. Vandaag laat ik even zien hoe ver ik tot nu toe ben. De steek is de 'woven stitch', het is een hele gemakkelijke steek. Ik ben begonnen met 333 lossen te haken. Maak daarna een vaste in de derde losse vanaf je haaknaald, haak 1 losse, sla 1 steek over en haak een vaste en een losse, sla 1 steek over enz. tot het eind. Haak 3 lossen, haak 1 vaste in het 'gaatje' van de vorige toer, haak 1 losse, haak 1 vaste in het 'gaatje' van de vorige toer enz. Zo krijg je een weef-effect.

Toen ik met deze plaid startte zei ik nog als grap: "als het nu maar geen winter blijft tot ik de plaid afheb". Oeps, ik ben bang dat mijn grapje geen grapje was...ik beloof jullie plechtig dat ik heel hard door zal gaan met haken hihi.





2 opmerkingen:

Gerrina zei

Mooi word deze! En wil je alsje-, alsjeblieft heel hard doorhaken= Vandaag ga ik al genieten van het zonnetje, maar we zijn allemaal toe aan wat warmte... (Ik weet niet hoe groot je deze plaid wil maken?) In iedergeval zonnige groetjes, Gerrina

Marlieke zei

Wat leuk om je vorderingen te zien,mooi zeg! Ik ben de winter heeeeeeeeel erg beu, dus eh,....schiet eens gauw op jij! ;-)