zondag 8 mei 2016

Mijn zelf gemaakte inkle loom

Soms moet je eerst even proberen of je iets echt leuk vindt, daarom maakte manlief gisteren deze inkle loom voor me. De inspiratie haalden we uit dit filmpje (wel engels):


en van diverse bouwtekeningen als deze:
 
(maar als je op 'inkle loom make' zoekt in Google kom je veel bouwtekeningen tegen.
Gebruik wel hardhout en geen grenen want dat trekt meteen krom. Wij kwamen daar pas achter toen de eerste band opgespannen was. Maar met wat hardhout uit de tuin als versterkingsmateriaal kom je ook een heel eind nietwaar?

Dit is hij dan...niet zo gelikt als degenen die uit de winkel komen maar hij doet wat hij moet doen en dat doet hij goed (nu ik nog haha).


Het opspannen lukt al aardig! 

En ook het weven gaat al best goed. Mijn rechterrand is al strak, de linkerrand heeft nog wat extra aandacht nodig. Ook sla ik nog niet alle rijen gelijkmatig aan maar voor een tweede band vind ik het prima. Ik gebruik Catania garen (KLIK HIER) voor het maken van deze band.


Geen opmerkingen: