woensdag 28 juni 2017

Hoe maak je een artjournal van een boek, een tutorial



Ik vind het leuk om zelf mijn artjournals te maken.
Niet voor de tekeningen die ik maak, maar wel voor de andere
artjournals waarin ik lekker klieder met gesso, inkt, verf ed.

Hoe maak je nu een artjournal?
Kies een oud boek. Ik heb een boek uit mijn boekenkast geplukt.
Deze gebruikte ik niet meer. Uit dat boek heb ik de helft van de bladzijden gescheurd.
Doe dat gelijkmatig door het boek heen, sla een bladzijde om, scheur de volgende uit.
Plak deze twee bladzijden tegen elkaar met een mengsel van houtlijm en water (mengverhouding 1:1), sla weer een bladzijde om, scheur de volgende pagina uit, Plak deze twee pagina's weer aan elkaar enz.
Als je bladzijden heel dun zijn kun je ook drie pagina's tegen elkaar lijmen.
Laat dit nu drogen.
Neem daarna gesso en een kwast en verwerk de gesso over elke pagina.
Omdat dit boek glossy bladzijdes met veel kleur heeft moet ik 3 lagen aanbrengen.
Gebruik je een tekstboek? Je hebt dan aan 1 a 2 lagen voldoende.
Laat dit drogen (je kunt ook een heatgun gebruiken).
Hierna is je artjournal klaar voor gebruik.

Heb jij al eens een artjournal gemaakt?

Kom een kijkje nemen in de webwinkel


Volg mij op:
   








Geen opmerkingen: