dinsdag 3 februari 2009

Jaaroverzicht week 4: Nieuw


De opdracht van week 4 was: nieuw. Eigenlijk werd er bedoeld wat je in die week nieuw had aangeschaft, maar ik was de hele week niet naar de winkel geweest, alleen voor de normale boodschappen en ik vond het niets om een journaling over een zak aardappelen te maken haha.

Maar nieuw was ook...de eerste zwarte president van amerika en daarover heb ik mijn journaling gemaakt.
Het dessinpapier is weer van Making Memories - uit de Paperie blokken (daar maak ik de hele journaling mee). Verder heb ik de acetate letters van Heidi swapp gebruikt. Daar heb ik aged mahony-crackle paint op gesmeerd en dit laten drogen. Het begon te brokkelen op de plastic letters en daarom heb ik daar weer Paper glaze op gesmeerd en dan krijg je dit effect.
Het papier heb ik bewerkt met Gesso en daarna heb ik een stempel veel keren afgedrukt. Ik heb hiervoor de Versafine inkt gebruikt. De randjes van de journaling zijn beinkt met blauwe colorbox inkt.

2 opmerkingen:

Romy zei

Wat een prachtige bladzijde! Een erg mooi onderwerp ook. Inderdaad stukke beter dan een zak aardappels:) Ik ben het helemaal eens met jouw tekst. Ook ik denk dat Obama als president de wereld een stukje dichterbij brengt bij een wereld zonder discriminatie, maar dat hij ook ons op economisch gebied weer een beetje naar boven kan brengen.

Odetta zei

Nieuw hoeven niet altijd materiale zaken te zijn en dat heb jij heel erg goed gezien. Nieuw kan ook verandering zijn. Dus vind ik dit vele malen orgineler dan een nieuwe aanschaf van een kledingstuk of zo iets dergelijks.
Een zeer inspirerende lay-out!!!
Benieuwd wat Obama gaat doen. Er ruste een zware taak op zijn schouders. Eindelijk een president met een serieuze uitstraling.