zaterdag 15 november 2008

Kerstkaart, gemaakt door Marianne

Deze kerstkaart heb ik gemaakt met behulp van mijn groene monstertje, de cuttlebug. Ik vind het heerlijk om met de cuttlebug te stoeien en vind het leuk om nieuwe dingen daarmee uit te proberen.

Werkwijze: de ondergrond is een witte cardstock van 10x15 cm. Ik heb een vel Cherry Arte-Marocco-Saffron ook op 10x15 cm. gesneden en deze door de muziekembossingmal 'allegro' van Cuttlebug gehaald. Daarna heb ik voorzichtig met een zwart colorbox inktblokje het verhoogde gedeelte van het papier bewerkt met inkt. Zo vallen de muzieknootjes goed op. Daarna heb ik met Old paper cracklepaint de randen bewerkt. Dit gaat heel gemakkelijk omdat het kwastje in het dekseltje zit en je dus alleen maar hoeft te smeren. Ook een journaling kaartje van Prima Marketing heb ik op deze manier bewerkt. Tijdens het drogen heb ik de randjes van het kaartje voorzichtig een beetje omgekruld en aan de achterkant licht bewerkt met zwarte inkt. Uit lichtgroene cardstock heb ik 2 kerstboompjes gestanst met de cuttlebug stans en embossingmal 'tree tops'.
Over de journaling card heb ik cremekleurig kant bevestigd. De kerstboompjes heb ik omwikkeld met zwart naaigaren en daar een paar ivoorkleurige parel strasssteentjes op bevestigd. Een grote swirl van Prima Marketing heb ik in kleinere stukjes geknipt en op de kaart verwerkt. Linksonder in de hoek heb ik nog een paar ivoorkleurige parel strasssteentjes verwerkt. De zwarte lettertjes zijn tiny alpha's van Making Memories.

3 opmerkingen:

Romy zei

Een heel gaaf kaartje! Ik vind vooral de ondergrond heel mooi gemaakt; zoals je alles weer hebt ingekleurd. Heel gaaf!

Odetta zei

Een geweldig mooie freestyle vintage kerstkaart! Schitterend.
Een mooie combinatie van diverse technieken. Zo zie je ze in Cards Only niet!

Unknown zei

Heel mooi!! Zou er zelf niet zo snel opkomen het zo te doen.. Maar wel super gemaakt!!