dinsdag 3 februari 2015

Haak een plaid met weef-effect

Misschien kijken jullie ook wel eens op Pinterest of hebben jullie mijn Pinterest borden wel eens bekeken?
Een tijdje geleden vond ik op Pinterest deze uitleg over hoe je gemakkelijk een plaid kunt maken met weef-effect. Helaas was de link opeens verdwenen maar nu heb ik een nieuwe link gevonden: http://ateljebohemian.blogspot.se/2014/05/babyfilt-i-vavvirkning-woven.html
Daar staat de uitleg in twee talen, in het zweeds en in het engels
Het ziet er gemakkelijk uit en ik denk dat de foto's al veel duidelijk maken.

Ik ben nu bezig met een andere plaid maar zodra die klaar is ga ik zeker deze maken. En jij?
Neem ook eens een kijkje in de webwinkel, wij  hebben veel leuke kleuren catania haakgaren in ons assortiment. http://www.madebymaly.nl/c-1554198/haken-breien-naaien-en-borduren/

14 opmerkingen:

Gerrina zei

Leuk dat jij dit nu aan het ontdekken bent! (Mijn moeder heeft mij dit soort dingen al op een heel jonge leeftijd geleerd... Maar ja, zij was handwerklerares en had daarna 2 wol-en handwerkspeciaalzaken... Groetjes, Gerrina

FotografieLensink zei

Hey, Het weefpatroon ziet er heel erg leuk uit! Jammer dat de link het niet doet. Heb jij misschien het patroon? Groetjes, Mandy

Unknown zei

Inderdaad jammer dat de link niet werkt.
Ik zou heel graag n plaid op deze manier willen maken......heb jij al meer informatie Mandy?
Wil je mij dat dan even laten weten aub?

groetjes,
Willeke.

MadeByMaly zei

Hallo Dames, deze link is van bijna twee jaar geleden. Het kan dus inderdaad voorkomen dat iemand stopt of om een andere reden zijn/haar pagina's verwijdert. Ik zal gaan snuffelen of er nog ergens een link te vinden is die wel werkt.

FotografieLensink zei

Wauw, je heb de link wel erg snel gevonden zeg! Dankjewel, het is echt een prachtpatroon. :)
Groetjes, Mandy

Sofie zei

Zo mooi, die steek, nog niet eerder gezien! Leuk om er een dekentje mee te haken.
Groetjes Sofie

Mascha zei

Hoi,

Ik ben ook geinteresseerd in t patroon. Zou ik deze ook kunnen ontvangen.
Alvast bedankt.

Groetjes Mascha

MadeByMaly zei

Hallo Masha, de link vind je in het bericht hierboven :)

Mascha zei

Hoi,
Ik ehh kijk er misschien overheen, maar ik zie echt geen patroon.

Ik heb de linkjes op je site aangeklikt, alleen werken deze niet.

Groetjes Mascha

MadeByMaly zei

Ik zie het Mascha, dit patroon verdwijnt regelmatig van internet om dan ergens anders weer op te duiken. Het is nu dus weer verdwenen helaas. Maar zoals ik de deken bekijk haak je een raster: de eerste rij haak je lossen, de volgende rijen haak je - stokje, losse, stokje - tot je deken hoog genoeg is.

Je krijgt dan een raster zoals rechts op de tweede foto te zien is. Tussen alle opwn ruimtes (dus om de lossen heen) haak je lossen. Op de tweede foto zie je hoe dit gaat. zo maak je alle vertikale banen.

FotografieLensink zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Mascha zei

Thanx mandy

MadeByMaly zei

Mandy, wil je de juiste link plaatsen, die direct naar het patroon gaat? Nu moeten we de hele blog doorzoeken.

FotografieLensink zei

Is inderdaad wel handig, maar zat op mijn telefoon, dus dat ging niet zo makkelijk.
Bij deze de link naar het patroon:
http://creacorn.blogspot.nl/2015/03/patroon-babydeken-vertaald.html
Groetjes, Mandy