zaterdag 21 maart 2015

Een babydeken haken...

Ik kwam er opeens achter dat ik voor juni nog een kraamkadootje klaar moet hebben voor ons nieuwe buurkindje. Ik vond dit mooie patroon en ga er een deken van haken met Bravo en naald 5. 


Elke vakje op de tekening is 2x2 vasten, dus per hokje haak ik 2 rijen van 2 vasten. Het patroon is ongeveer 45 hokjes breed. Dat zijn dus 90 steken.


Ik heb 140 steken opgezet, dat zijn dus 90 steken voor het patroon. Dan heb ik nog 50 steken over. Die verdeel ik links en rechts van het patroon (25 steken aan elke kant). Ik haak 25 toeren en begin dan met het patroon. 


misschien een ideetje voor als je nog een leuk kraamkadootje zoekt?




www.madebymaly.nl




2 opmerkingen:

Tinneshobbyworld zei

Heel mooi. Is eens iets anders dan er figuren in maken. Dank voor de uitleg. Komt op to-do lijstje.

Fijn weekend, liefs Tinne

Wendy's Mhaaksels zei

Leuk! Ik ben benieuwd naar het resultaat, veel haakplezier.
Groetjes, Wendy
Wendy's Mhaaksels