dinsdag 3 januari 2012

Afsluiting 'leuke dingen' album 2011

Ik 'moet' nog 2 pagina's maken en dan heb ik mijn 'leuke dingen boekje' 2011 afgesloten. Ik ben dit album half december 2010 begonnen omdat ik me al jaren ziek voelde en de artsen niets konden vinden. Ik werd er moedeloos van en begon dit album om het leuke van dingen in te blijven zien. Ik was in december 2010 vastbesloten de oorzaak te vinden en in januari 2011 vond ik deze...de ziekte van Lyme. Dus toch. Toen ik deze diagnose kreeg was ik, behalve verdrietig, ook heel opgelucht. Eindelijk had het beestje een naam en kon ik verder. Door dit 'leuke dingen boekje' bij te houden ben ik heel bewust keuzes gaan maken. Wat wil ik nu eigenlijk, wat vind ik belangrijk en wat kan ik wel/niet. En door regelmatig dit album door te bladeren besef ik telkens opnieuw dat ik nu, aan het einde van 2011/begin 2012 eigenlijk gewoon heel gelukkig ben. Ik ben niet de Lyme, dit is maar een klein onderdeel van mij. Ik ben erachter gekomen dat ik een enorme doorzetter ben en dat dat prima is, maar dat ik vooral mezelf toe moet staan te genieten van alles en dat gaat heel goed door het bijhouden van dit album. Ik kan helaas niet alles wat ik wil maar ik ben dolblij met mijn webwinkel, mijn gezin, mijn invalwerk, mijn vriendinnen en alle kleine en grotere dingen die op mijn pad komen en ik ben van plan om van dit alles ook intens te genieten in 2012 en door te gaan met dit album.

Ik heb wel lang getwijfeld of ik dit op zou schrijven maar ik heb besloten het wel te doen omdat ik hoop dat misschien iemand dit leest die hierdoor besluit ook een 'leuke dingen album' of 'fijne momenten album' op te starten en daardoor gedurende dit jaar beseft dat er gewoon heel veel leuke dingen gebeuren. Van een leuk complimentje dat je zomaar krijgt, een verrassing van een vriendin, een leuk uitje, vrijkaartjes die je wint, een kaartje die je van een blogvriendin krijgt of gewoon vogeltjes die je hoort zingen om de eerste lentedag.

Maar natuurlijk kun je dit album ook heel goed beginnen als je juist heel lekker in je vel zit en het leven je gewoon lekker toelacht. Ook dan is het aan het eind van het jaar (of tussendoor) heerlijk om terug te lezen wat voor leuke dingen je allemaal overkomen zijn dit jaar.



4 opmerkingen:

Cora zei

das idd een goed idee!! ik hou zelf al een paar jaar een jaarboek bij ... daarin komen de leuke EN minder leuke dingen in mijn leven.... enne zo te zien is het een behoorlijk dik boek geworden dus dat betekend VEEEEEL LEUKE DINGEN!!! en das altijd goed!!

Romy zei

Wat een goed idee om jezelf zo aan de mooie dingen van het leven te helpen herinneren! Het is zo te zien een mooi, dik album geworden, waar je met een grote glimlach doorheen kan bladeren:)

Sandra Barth - Coach Atelier Nieuwe Horizon zei

Mooi dat je jezelf hebt laten herinneren aan de goede dingen in het leven! Leven met een ziekte - en al helemaal als je niet weet wat het is - kost veel energie en het kan soms moeilijk zijn om de moed er in te houden. Ik heb een vergelijkbaar boekje bijgehouden het afgelopen anderhalf jaar en het is helemaal volgeplakt, zodat hij eigenlijk niet meer dicht kan. Ik blijf er zeker mee doorgaan!

Marlieke zei

Wat dapper van je dat je dit ook op je blog gezet hebt. En wat een positiviteit straalt er uit je berichtje. Knap van je,ikhoop dat je dit volhoudt!