donderdag 10 oktober 2013

Scrap jij al je foto's? Do you scrap all your photo's?

Scrap jij al je foto's?

Ik scrap eigenlijk alleen de foto's waar ik zin in heb om deze te scrappen. Omdat ze veel voor me betekenen, omdat ze een verhaal hebben of omdat ik er een emotie bij voel.

Verder maak ik sinds 2012 een jaaralbum dat ik gewoon als album af laat drukken en ik maak elk jaar een vakantiealbum.  Maar van deze foto's scrap ik er ook nog een heleboel. Ik vind namelijk dat scrappen gewoon leuk moet zijn en geen 'moeten' mag worden. Ik heb er een gruwelijke hekel aan als ik met halve minialbums blijf zitten (ik heb er dan ook nog steeds liggen die maar half af zijn). Die maak ik dan ook niet meer.

Ik heb afgelopen weken veel layouts gemaakt. Sommige zijn al online gekomen, de rest komt komende weken online. En nu ben ik bezig met mijn vakantiealbum, op de computer dus want deze wordt als album afgedrukt. Maar eigenlijk scrap ik veel liever...lekker frobelen, vieze handen maken en vrolijk worden van al die mooie kleurtjes papier!

Scrap jij al je foto's?



Do you scrap all your photo's?

I only scrap the photo's which I like to scrap. Because they mean a lot to me, because they have a story which I want to tell or because I'm feeling some kind of emotions when I look at that photo.

I also make (since 2012) a yearalbum which will be print as an album and I make a vacationalbum.
A lot of the photo's in the vacationalbum will also come in an scrapalbum, just because I like to do that. I think that scrapping is all about having fun and must not become a 'have to'. I always ended up with a half ended mini-album so I stopped making them...just having fun!

I made a lot of layouts past weeks. Some got online already, some will come online this month. Now I'm busy with my vacationalbum, on the computer because it will be a printed album. But I rather scrap and making layouts with my hands...making them dirty and getting happy from all those great papercolors!

Do you scrap all your photo's?




Een hele kleine impressie van het vakantiealbum...



2 opmerkingen:

Marlieke zei

Scrap ik al mijn foto's? Nee joh, dat lukt me echt niet, haha, heb er zooooooo veel. Ik kies ook gewoon uit mer welke foto ik zin heb om te scrappen. Niet alle foto's vind ik geschikt om te scrappen, simpelweg omdat ze (voor dat doeleinde) niet goed genomen zijn. Ik ben op de pc nog bezig aan Femke haar eerste jaaralbum..... Oeps.....in december wordt ze alweer 2 en dat album moet dus nog opgestart worden......haha. Nou ja, je snapt denk ik wel wat ik bedoel en hoe het er hier aantoe gaat, haha.

Gerrina zei

Ik plak nog steeds alle foto's in, maar dan op A4 en met minimale, vaak grafische versiering. In die albums scrap ik af en toe een bladzijde. Daarnaast scrap ik die foto's waar ik zin in heb op 30x30en zou ik meer tijd willen, zodat ik een jaaralbum op de snelle nieuwe manier zou kunnen beginnen... En dan nog alle stempelen etc... Meer uren in een dag zou fijn zijn! Groetjes, Gerrina