woensdag 3 september 2014

De streepdeken is bijna klaar - randafwerking



Ik ben bijna klaar met de streepdeken voor mijn zoon. Er zitten heel wat uurtjes werk in. 
Ik ben nu bezig met de rand. Hoe heb ik deze gemaakt? Ik heb een foto gemaakt en deze even lichter gemaakt zodat het duidelijker te zien is.

Klik op de foto om deze te vergroten



Het is echt heel simpel.
  • haak een rij vasten rondom de deken. Aan de bovenkant en onderkant haak je 1 vaste per steek, aan de zijkanten haak je 2 vasten om elk stokje heen. Op elke hoek haak je 3 vasten in dezelfde steek
  • Haak 3 rijen stokjes. Vermeerder op elke hoek door 3 stokjes in dezelfde steek te haken.
  • Haak nogmaals 3 rijen stokjes maar verminder nu door op elke hoek 3 stokjes samen te haken. Je hebt dus 7 toeren gehaakt, 1 rij vasten en 6 rijen stokjes.
  • Vouw de rand dubbel en maak deze vast door een toer halve vasten te haken. Je haakt de rand samen op de wisseling van vasten naar stokjes.  Zie de foto.
Ik hoop dat het duidelijk is.

Zodra de deken klaar is laat ik het resultaat zien maar ik ben nu nog even bezig met een kadootje voor mijn neefje die alweer 1 jaar wordt.





Geen opmerkingen: