dinsdag 6 januari 2015

Maiscross Sint-Oedenrode

Gisteren ben ik eindelijk weer eens bezig geweest met het verwerken van foto's en heb ik
de foto's van de maiscross bewerkt. 
Manlief was vlagger en ik ben er met de kids heengefietst...eentje onder luid protest maar met wat chantage (als je nog 5 minuten doorgaat vanavond geen computer) was zijn protest veranderd in stil protest. Wat ik prima kan negeren haha.

Hoe kun je actiefoto's maken?

Bedenk eerst wat je wilt fotograferen. 


Hier was mijn doel om opspattende modder te fotograferen.
Je kunt daarvoor je foto op sportstand zetten. Zorg er wel voor dat je op het juiste punt scherp stelt.
Dit is mijn favoriete foto. Wil je hem groter bekijken? Klik dan op de foto.


Ook wilde ik rijders tijdens hun sprong fotograferen, en wel zo dat de achtergrond onscherp werd.
De camera op sportstand gaf geen goed resultaat.
 Ik heb daarom de camera op AV stand gezet en het kleinste av getal gebruikt. Vergeet niet in te zoomen.
Het is lastig om op het juiste punt scherp te stellen, maar dat is bij deze stand wel cruciaal,
anders krijg je de achtergrond scherp.



Bij deze foto heb ik juist een wat langere sluitertijd gebruikt zodat de motoren echt snelheid krijgen.

Probeer ervoor te zorgen dat het licht van voren of schuin van voren komt.
Zo komen de rijders mooi los van de achtergrond.





Geen opmerkingen: