maandag 8 juni 2009

Working girl, ingezonden door Designlid Mireille Gaspersz

Mireille heeft een geweldige lay-out gemaakt met als thema...zichzelf als werkende vrouw. De lay-out bestaat uit veel onderdelen maar door het mooie, op elkaar afgestemde, kleurgebruik oogt hij niet te druk. Ik ontdek steeds neiuwe dingen aan deze lay-out, jij misschien ook wel!

Dit is de werkbeschrijving, geschreven door Mireille:

Basis is een vel kraft cardstock. Hierop heb ik aan de rechterkant allereerst twee afdrukken, onder elkaar, gemaakt van een tekststempel. Vervolgens heb ik uit de (achterkant van de) vellen Communiqué - On the dot en Communiqué - Communiqué drie stroken gesneden. Deze heb ik links van de pagina verticaal opgeplakt. Uit de achterkant van het vel Fashionista - En Vogue heb ik een groot stuk gesneden en dat naast de smallere stroken opgeplakt. UIt het vel Communiqué - Classy Correspondence heb ik ook een klein stuk gesneden en dat horizontaal over de stroken heen geplakt. Hierop heb ik mijn gematte foto (met beïnkte randen) geplakt, met daaronder een stukje kant. Uit het vel Communiqué - Communiqué heb ik het "telegram" gesneden en dit naast de foto geplakt. Uit het vel Communiqué - Tags heb ik een aantal tags gehaald en die linksboven en rechts van de pagina geplakt. De op gelinieerd papier geprinte journaling heb ik in drie rechthoeken verdeeld en speels over de LO verdeeld. De randen hiervan heb ik beïnkt en op de bovenste en onderste strook journaling heb ik een afdruk gezet van een "quote" stempel. Vervolgens heb ik een zwarte crystal swirl in tweeën geknipt en boven en onder de foto geplaatst. De titel is gemaakt met kleine letterstickers en zwarte thickers (tip: ik had nog maar één zwarte "R" in dit lettertype, en had er twee nodig; omdat ik dezelfde thickers ook in het bruin had, heb ik de ene "R" zwart geverfd met acrylverf. Dit werkte prima! Overigens werkt dit niet met zwarte inkt, want dat blijft nat!) Wat bloemen en knopen maken de LO verder af.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Heel mooi geworden en ik vind ook dat alle perfect bij elkaar past.
gr,Lean

Romy zei

Alles past inderdaad perfect bij elkaar! Heel erg mooie layout. En mooie persoonlijke journaling.

Marlieke zei

Dat heb je weer mooi gedaan, Mireille. En wat een mooie journaling ook weer erbij.

Odetta zei

Mooie lay-out en wat een vreugdevolle journalling!