maandag 5 september 2011

Middagje culturele dag Eindhoven

Eigenlijk zouden we gisteren naar de ANWB dagen gaan maar mijn lyme speelde weer eens op. Helaas kon het dus niet doorgaan. Ik baalde als een stekker maar Henri zag op internet dat in Eindhoven de culturele dagen bezig waren. Aangezien Eindhoven dichtbij is zijn we daar even heen geweest. We zijn naar de werkplaats van meubelontwerper Piet Hein Eek geweest, de ontdekfabriek en het 5 minuten museum (alles in de oude Philips gebouwen). Allemaal plaatsen waar we normaal niet zo snel naar toe zullen gaan maar erg leuk om te zien.

De intree bij Piet Hein Eek. Natuurlijk moesten alle stoelen uitvoerig getest worden.

Deze 'schilderijen' zijn van ijzer gemaakt. Ik heb Henri al lief aangekeken en geopperd dat als hij nu aan de slag gaat, ze vast voor mijn verjaardag klaar zijn. Hij vindt ze zelf ook erg mooi dus hopelijk heb ik over een poosje ook zo'n mooi 'schilderij' aan de muur. (graag langwerpig Henri :-)))

En dit heb ik ook in bestelling staan bij manlief...Grote metalen letters maar dan wil ik graag het woord 'we' voor in de tuin.
Hij heeft het maar druk met mijn ideeën haha.

Een gedeelte van de werkplaats van Piet Hein Eek. Ik zou hier graag willen werken, vind de omgeving (en het hele gebouw) heel inspirerend.


De Ontdekfabriek. Luc raakte niet uitgeknutseld.

Het 5 minuten museum. Het draaide allemaal om een filmpje dat gemaakt was door het beeldje voor beeldje te filmen.

Alle stukken die in het filmpje gemaakt waren zijn te bekijken in het museum(pje).

En dan was er ook nog een groep die elk uur een filmpje maakte met figuranten (je kon je daarvoor inschrijven). Alles werd van bovenaf gefilmd en dit kun je dan weer ergens downloaden. In het centrum was nog veel meer te doen maar daar zijn we niet meer heengegaan. Misschien volgend jaar?

Ik houd van strakke lijnen en dat hebben de oude Philips gebouwen genoeg...


1 opmerking:

Marlieke zei

Oh wat vervelend dat uitgerekend als je leuke plannen hebt, lyme weer op komt zetten! Maar jullie hebben een goed alternatief gevonden gelukkig. Was dit op Strijp-S?