zaterdag 15 februari 2014

Supreme scrap tournament ronde 2: favorite memories





Dit is mijn tweede inzending voor de Supreme scrap tournament wedstrijd. Mijn inzending voor de eerste ronde kun je hier bekijken ** KLIK **

De opdracht is als volgt: Maak een Monochromatic layout.


  •  Maak een layout in één kleur
  •  Maak een dubbele LO
  • Het thema mag je zelf kiezen
  •  De keuze van je kleurenschema mag je zelf verzinnen
  •  Je gebruikt ten minste 1 foto
  •  Één van de foto’s moet gedeeltelijk aan de linkerkant en gedeeltelijk aan de rechterkant van je pagina zitten. Ten minste één foto moet zwart wit zijn
  •  Je mag nergens in je LO zwart gebruiken zoals inkt, verf, pen, journaling of andere elementen
  •  Dus geen zwart op je LO met uitzondering van je zwart-wit foto
  • Je kunt geen antieke elementen gebruiken, tenzij bruin jouw kleur van je keuze is
  • Je mag alle materialen gebruiken die je wil, als het maar in je kleurenschema past
Ik ben begonnen met twee lichtroze scrapvellen, daar heb ik met een nog lichtere tint verf de randen van bewerkt. Daarna heb ik met roze glimmerist en met lichtroze inkt spetters aangebracht. Witte verf heb ik roze gekleurd en met behulp van een mask heb ik kleine cirkeltjes aangebracht.
De washitape was een combinatie van roze en heel lichtroze en kon ik dus ook prima gebruiken.
De foto's heb ik gemat op roze dessinpapier en bewerkt met roze inkt. De roze pijltjes had ik ook nog liggen. De titel heb ik gemaakt door met roze verf de tekst te stempelen en deze daarna met een klein schaartje uit te knippen. Als laatste heb ik roze kraaltjes over de layout heen gestrooid en deze opgeplakt.

This is my layout for round two of the Supreme Scrap Tournament. My submission for the previous round can be found here ** CLICK **

The challenge is: Make a Monochromatic layout.


  • 1. Pages :                         2 pages Layout (double page!)

  • 2. Theme:                         You can choose your own theme

  • 3. Colour LO:                     The monochromatic color scheme you use is up to you

  • 4. How many Photos:        Minimum of 1 photo

  • 5. Photos:                         - One photo must be partly on the left and partly on the right page                                                                                                                                         -  One photo needs to be black and white
  • 6. Not to be used:              - You are restricted from using black anywhere on the layout including, ink, paint, pen lines, journaling or any other elements. 
                                           - There is not to be black on the page with the exception of your black and white photo(s).
                                           - You can not use brown to antique elements unless brown is the colour you choose for your monochromatic colour scheme.

  • 7. Materials you may use:   embellishments, inkt, media stuff, everything that you want in the monochromatic colour.

I started with soft pink scrappapers. I used a very light pink paint to color the edges of the pages. Then I took glimmermist and a pale pink to make some splashes. I colored some white paint into pink and took a mask to make the little circles.
The washitape is a combination of bright and pale pink so I used that also. I found the pink arrows in my stash. I made the title by painting the stamp with a bright pink, stamped it and cut the words out. I also found pink beads which I glued all around the page.



2 opmerkingen:

Yvonne zei

So beautiful!

Gerrina zei

Mooi geworden! Groetjes, Gerrina