maandag 30 juni 2008

Pennendoosjes voor de juffen.

Luc heeft dit jaar niet zo'n gemakkelijk schooljaar gehad, eerst ons auto-ongeluk, toen het overlijden van opa, maar de juffen hebben hem zo goed begeleidt en daar ben ik ze heel dankbaar voor. Als bedankje heb ik deze pennendoosjes voor hen gemaakt.

Gebruikte materialen: blankhouten pennendoosje met vakindeling, cracklepaint-peeled paint, lint van de nieuwe passport lijn van making memories, bloem 'Belle fleur-red curry', vernis (action), adirondackinkt-earth espresso, metal brad winged heart, craftbond lijm en een vel Passport-Fragile.
Eerst heb ik twee rechthoeken uit het vel 'passport-fragile' geknipt, eentje met opdruk en eentje zonder. Deze zijn aan alle zijden ongeveer een halve cm. kleiner dan het pennendoosje. De rechthoek met opdruk wordt aan de bovenzijde geplakt, de andere aan de onderkant. Daarna heb ik het hele doosje redelijk dik ingesmeerd met de cracklepaint. Zorg dat de deksel iets open staat anders is hij daarna dichtgeplakt. Smeer ook wat over de randjes van het papier zodat de overgang mooi wegvalt. Als dit droog is met een tissue op het inktblokje drukken en hiermee voorzichtig deppen en vegen zodat er overal wat bruin in de 'crackles' geveegd wordt. Dit hoeft niet zo netjes, het is juist mooi als het er wat verweerd uitziet. Ook de binnenrand van het doosje licht bewerken met deze inkt. Daarna 2 lagen vernis aanbrengen, ook over het papier (alleen aan de buitenkant).
Als dat droog is het lint aanbrengen op de bovenkant van het doosje. Craftbond lijmt erg goed en droogt transparant op. Een brad aanbrengen in de bloem en een lint aanbrengen aan de achterkant van de bloem, deze heb ik ook gewoon vastgelijmd. Daarna heb ik dit op het doosje vastgelijmd en klaar is het pennendoosje. Ik heb luc nog een verhaaltje laten schrijven en dit in het pennendoosje gedaan.

3 opmerkingen:

anja curvers zei

Wat een ontzettend leuk kadootje Marianne daar zullen ze heel blij mee zijn.

Anoniem zei

Heel mooi gedaan! Ik zet dit idee even op m'n lijstje voor de volgende juffenverjaardag bij Sanne op school ;-)

Groetjes,
Mireille

Odetta zei

Vast twee hele blije juffen!!!!