zondag 8 juni 2008

En nog een paar pagina's...

Helaas komen de kleuren van deze lay-out niet mooi over. De bloem links is gemaakt met behulp van een bloemblaadjes stempel. De bloemhartjes heb ik ingekleurd met stickles. De bloem rechtsonder langs de foto op de linkerpagina heb ik uitgesneden met de silhouette, net als de vlindertjes. De bloem aan de rechterzijde heb ik bewerkt met stickles door wat stickles op te brengen en met mijn vinger uit te smeren. De journalingcards zijn van Prima. Met deze lay-out had ik veel moeite. Alles wat ik deed mislukte of zag er niet mooi uit. Pas om 12.00 uur 's nachts lijmde ik het laatste vogeltje vast. Ik heb allebei de foto's met hetzelfde papier gemat. De rechterfoto heeft nog een grote mat van ander papier gekregen. De songtekst heb ik uitgeprint. Ik had hem eerst uitgesneden met de silhouette, maar de letters waren te fijn en ik kreeg ze niet uit het papier. Het bloemenrandje rechtsonder is gedownload van Veronica's blog (zie berichtje hieronder voor de link). Het bloementje linksonder op de rechterfoto komt uit de nieuwe primaflowerlijn (met de tubes). Je kunt ze vinden in de webwinkel onder het kop je 'bloemen' 'artful en essentials4'. De gestippelde cirkels heb ik gemaakt met zwarte puffy paint, een bord en een grote plakbandrol. Hieronder volgt de werkbeschrijving voor de crackle vogeltjes.

Ik had de vogeltjes uit zwarte cardstock gesneden maar vond ze wat saai. Ik heb met 'old paper distress crackle paint' de vogeltjes ingesmeerd, een dikke laag. De vogeltjes krullen op tijdens het drogen maar dat komt helemaal goed tijdens het vastlijmen. Na het drogen heb ik de randen met zwarte colorboxinkt ingekleurd. Daarna heb ik wat stickles op de vogeltjes aangebracht. Deze heb ik met mijn vinger uitgewreven en laten drogen. Hierna heb ik ze opgeplakt en er iets zwaars op gezet om ze platter te laten worden. Ik wilde ze niet helemaal vlak hebben, dus sommige stukjes heb ik vrij gelaten.

2 opmerkingen:

anja curvers zei

Deze vind ik echt heel erg gaaf Marianne die vogeltjes die cirkel, wow.

Odetta zei

Heel erg mooi al die details op de lay-outs! Niet te veel, maar precies goed. Het is de perfecte aanvulling die de foto's nog meer naar voren laten komen.