woensdag 11 juni 2008

Hard gewerkt...

Gisteren heb ik 5 (ja je leest het goed, 5 *lol*) lay-outs gemaakt voor in het trouwalbum van mijn broer en schoonzus. De eerste 3 gingen super, ideetjes genoeg, maar op de laatste 2 pagina's heb ik lang zitten zwoegen. Ik ben nog niet helemaal tevreden maar het moet zo maar. Ik moet die laatste pagina's nog op de foto zetten maar hier zijn alvast de eerste drie pagina's. Als je op de afbeeldingen klikt worden ze groter.
Dit is de eerste pagina van het album. Ik heb een foto die ik tijdens de bruidsreportage gemaakt heb bewerkt zodat de kleuren lichter werden en het lijkt of hij op canvas gedrukt is. Onderaan de foto heb ik een gedicht ingevoegd dat ik op internet gevonden heb. De ondergrond is cremekleurig cardstock bekleed met tule van Astrid's trouwjurk. Natuurlijk heb ik weer puffy paint en een journaling card van Prima gebruikt.
Ook op deze spread heb ik de stof uit haar trouwjurk terug laten komen. Het lint op de linkerpagina is omwikkeld met tule dat ik gedraaid heb. De groene bloem aan de rechterkant (op de zwarte bloem) is ook gemaakt met deze tule. In het midden heb ik een velours brad van Making Memories gedaan en heb dit alles vastgezet met adhesive. Ook hier heb ik met puffy paint gewerkt (zwart) en een heleboel stickers uit de trouwlijn van 7gypsies. Door één sticker door te laten lopen van de linkerpagina naar de rechter wordt duidelijk dat deze pagina's bij elkaar horen.
Dit is een detailafbeelding van de tule bloem die weer op een zwarte bloem bevestigd is.

4 opmerkingen:

Odetta zei

Een origineel idee om op zo'n manier een stukje stof van de bruidsjurk te verwerken.
Dat maakt het allemaal nog meer persoonlijker!

Groetjes, Odetta

Anoniem zei

prachtig allemaal.. vooral de welkom blad vind ik super gaaf geworden.. xx Tamara

anja curvers zei

Helemaal geweldig Marianne hoe kom je op al die ideeen? Dit word echt een prachtig album.

Anoniem zei

Prachtig, Marianne!! Dat stukje stof van de bruidsjurk vind ik super bedacht.

Groetjes,
Mireille