zaterdag 6 december 2008

Sinterklaas

Vergeet ik helemaal over ons Sinterklaasavondje te vertellen. Misschien interesseert het je helemaal niets maar dan lees je het gewoon lekker niet haha.
We hebben een heerlijke avond gehad. Natuurlijk speelden we het 'pietenspel' weer (ooit gekocht bij de blokker). Het is een bordspel met opdrachten en als je op een kadootje komt mag je een kadootje uitzoeken. Maar dat vinden we veel te lang duren (we hebben niet zoveel geduld haha) dus mogen we zodra we op een plaatje komen of een zes gooien een kadootje uitzoeken voor jezelf of voor een ander. Jullie raden denk ik wel wie de kadootjes voor een ander uitzoekt en wie voor zichzelf...Neehee, ik kies ze natuurlijk voor mijn kids en man uit :-)

En o wat waren ze blij en gelukkig. Ik vind het zo fijn dat ze ook zo blij zijn met kleine dingen, zoals een mini playmobil setje (had ik altijd al willen hebben sinterklaas, riep Luc keihard door de kamer). Lynn werd helemaal gek toen ze haar polly pocket winkelcentrum kreeg. Die had ze echt niet verwacht want...veel en veel te duur, zo had ik haar verteld (gemeen he gnagna).

Luc was helemaal door de dolle met zijn legosets van Indiana Jones en zijn politieauto (en boeven) van playmobil en zijn nieuwe draagbare radio aangezien mama zijn radio had gemold tijdens de verbouwing.
Ze hadden nog meer gekregen maar ik ga jullie daar niet mee vermoeien.

Ook Henri was helemaal blij met zijn kado's en voor mij was het helemaal een verrassing wat ik kreeg (dus niet haha). Goh, 2 leesboeken (frank van Rijn, een fietser die de hele wereld doorfietst en een boek over een vrouw die een reis in Alaska maakt), Mamma Mia the movie en een treinbon voor een dagje weg.

Morgen vieren we het bij beide oma's. Ik zie er wel een beetje tegenop, het is de eerste keer zonder mijn vader. Qua verwerking is december niet de fijnste maand, er komt van alles los. Maar van de andere kant is het ook goed. Ik heb het 6 maanden verdrongen door maar door te gaan en veel te veel hooi op mijn vork te nemen...het is toch zoals het is en we gaan er een fijne dag van maken, met de gedachte dat mijn vader vanaf zijn sterretje goedkeurend naar ons kijkt.

4 opmerkingen:

Romy zei

Dat klinkt erg gezellig. Gelukkig is iedereen blij met zijn cadeaus:-)
Veel succes vandaag. En ik weet zeker dat je vader vanaf een sterretje met jullie mee zal kijken:-)

anja curvers zei

Klinkt heel erg gezellig allemaal Mariannen en tja met zulk soort dagen is het gemis er heel erg maar het helpt je wel met het een plaatsje te geven. Veel succes vandaag.

Anoniem zei

Dat klinkt als een heel gezellig Sinterklaasfeest. December is inderdaad een moeilijke maand na het verlies van een dierbare, maar hij of zij is er in je hart altijd bij. Sterkte vandaag en ik hoop dat je er toch van kunt genieten...

Groetjes,
Mireille

Odetta zei

Jullie hebben er een gezellig Sinterklaasfeest van gemaakt.
Knap van je dat je het toch allemaal maar doet. Je vader had het vast niet anders gewild.
Maar soms zou je willen dat je de maand december dan even kon overslaan.