dinsdag 18 januari 2011

Oranje boven

Deze lay-out heb ik gemaakt aan de hand van sketch 236 van Scrapbook challenges. Ik heb de vrijheid genomen om de sketch te draaien en de foto's anders te plaatsen. Ik vind dat een sketch een leidraad is om me op weg te helpen bij een lay-out en niet dat ik hem na moet maken. Ik vind het leuk om er een eigen draai aan te geven.
De linkerfoto is in drie gedeeltes gesneden en met kleine tussenruimtes opgeplakt. De grote foto is gemat op zwart cardstcok, oranje dessinpapier en weer zwart cardstock. De rand boven is gemaakt door het papier en de cardstock te scheuren. De bloemen zijn uit weer ander dessinpapier geknipt, de rondjes zijn gemaakt met puffy paint (als deze op is gebruik ik de nieuwe pearl makers, zij maken mooiere rondjes), de letters zijn foam thickers en de journaling tags zijn van Basicgrey.

Ik heb pas al mijn papier uitgezocht, een grote stapel ging naar een vriendin, een andere grote stapel ging naar mijn dochter (en zoon) en een stapel heb ik zelf gehouden want oh wat blijf ik sommige dessins mooi vinden. Het papier dat ik op deze lay-out gebruikt heb is denk ik al wel 5 jaar oud maar het blijft één van mijn favoriete merken...Chatterbox. Gelukkig heb ik nog het één en ander van dit merk liggen want volgens mij bestaan ze niet meer.

I made this lay-out with sketch 236 from Scrapbook challenges. I took the liberty to flip the sketch and replace the photo's. I think that a sketch is a guidline for my lay-out, not something to make excactly the same. I like it to give it a twist on my own.
A few weeks ago, I went through my paper stash. A large pile went to my friend, another large pile went to my kids and I kept the last (large) pile. I keep loving some dessins. The papers I used on this lay-out is app. 5 years old but it still is from one of my favorite brands...Chatterbox. Luckily I have some papers left because I think they don't excist anymore.

5 opmerkingen:

Jolanda zei

Je L/O is super mooi en zo vrolijk gekleurd!!Echt nederlands...enne je bent (weer) gefeatured he!!!!
Leuk!!
Fijne dag!!!

anja curvers zei

Mooi, mooi Marianne.

Unknown zei

Heel gaaf georden marianne en gefeatured ook nog ..terecht natuurlijk.En ja ik was wel geslaagd zaterdag...leuk om je weer gezien te hebben.
groetjes,lean

Romy zei

Wat een heerlijk Hollandse layout! Super met al dat oranje en de dotjes puffy paint erbij.

scrappingann zei

De Lo is prachtig, ik ben blij dat ik af en toe LO scrappers tegen kom. Ben dan ook volger van je geworden en nodig je uit om ook eens bij mij te komen snuffelen.
Groetjes van Scrappingann