woensdag 8 oktober 2008

Mijn kaartje staat in de BasicGrey Galerij

Soms ben ik wel eens een beetje trots op mezelf en maak ik iets waar ik zelf erg tevreden over ben. Dat was dus het geboortekaartje van geribbeld karton. Ik had het aangemeld bij BasicGrey (http://www.basicgrey.com/) en zojuist kreeg ik een berichtje dat het in de galerij geplaatst was. Ikke is blij! Hier staat hij: http://www.basicgrey.com/catalog/idea_gallery_info.php?idea_gallery_id=29760
Ik krijg af en toe mailtjes waarom ik niet in het engels schrijf...nu praat ik redelijk engels en versta ik het prima, maar om het te schrijven is toch heel wat anders. Omdat ik het toch wil oefenen ga ik af en toe ook een engelse vertaling neerpennen.

Sometimes I'm a little proud of myself. For example when I made something that I really like, like the birthdaycard wich I made of cardboard. I upgraded it by BasicGrey (http://www.basicgrey.com/) and 5 minutes ago they let me know that the card was placed in their galery. I'm so happy! You can find it here: http://www.basicgrey.com/catalog/idea_gallery_info.php?idea_gallery_id=29760.
Once and a while I got mails where people ask me why I don't write in English...well, I speak it reasonably and understand it well, but to write it down? I really want to practice it so I want to translate my dutch sentences while I can. If some sentences are not correct, please let me know so I can learn...

3 opmerkingen:

anja curvers zei

Alle reden om trots te zijn Marianne is toch geweldig. Ik heb overigens hetzelfde met engels versta het goed en spreek het redelijk maar om het te schrijven help.

Odetta zei

Well,well Marianne, you are getting famous!!!

Een tip, dit is een goede site die ik gebruik wanneer ik een woord wil vertalen in een andere taal:
www.vertalen.nu

(bijvoorbeeld Engels, Duits, Frans en Spaans en je kunt ook het Engelse woord naar het Nederlandse woord laten vertalen)

Verder moet je maar denken: Wat ik in het Engels probeer te zeggen of schrijven, moeten de anderstaligen maar in de Nederlandse taal proberen.
Dit is heel goed voor je zelfvertrouwen. Dit helpt bij mij, als buitenlandse grensstreekbewoner enorm. bijvoorbeeld met de Duitse taal. Ik maak mijzelf gelijk minder druk of ik wel de juiste naamvallen gebruik.

Romy zei

Gefeliciteerd met je plaatsje in de galerij!
Ik heb het eigenlijk andersom; schrijven gaat mij beter af dan spreken. Bij mij ontbreekt het accent (of de klank) nogal...