dinsdag 10 februari 2009

Kraamkadootje



Dit schilderijtje is een kraamkadootje voor het babytje van mijn vriendin. Het kleintje is inmiddels alweer een week oud, maar voor ik het schilderijtje af moest maken moest ik natuurlijk eerst weten of ze een meisje of jongentje zou krijgen. De achtergrond is gemaakt van cardstock en heb ik met een verftechniek bewerkt. Deze techniek behandel ik tijdens de workshop 'verf en glitters' op dinsdag 3 maart as. Meer informatie vind je hier. De bomen zijn gemaakt van oa. Prima Marketing papier uit de lijnen Angelique en Dude en zijn daarna omgeborduurd. Het uiltje, de regenboog, de paddestoelen en de slak ed. zijn van het 3d stickervel van K&Company. De gele rand onderaan het schilderij is van Sassafras Lass en is bewerkt met de threading water pons. De titel 'sweet' is een rub-on van BasicGrey (urban prairie).
Ik had jullie vandaag ook het 6e deel van het Jaaroverzicht willen laten zien, maar helaas ben ik zo slim geweest alles op zijn kop op te plakken. De achterkant van de pagina (pagina 5) was al af en ik heb alles meteen op die achterkant verwerkt, dus niet op een los blad en daarvan de achterzijdes tegen elkaar geplakt....niet goed opgelet...stom stom (en dit is niet de eerste keer haha). Gelukkig krijg ik het nog wel los en dan verven we er nog gewoon een keertje overheen. Alleen zo jammer van de achtergrond. Hij was zo mooi geworden. Ik maak hem vandaag of morgen gewoon opnieuw en dan komt hij op de blog.



9 opmerkingen:

ScrapEnjoy zei

Wat schattig, grappig verzonnen en erg mooi gemaakt, een erg leuk kadootje dus.

groetjes Lilian

Odetta zei

Wat een schitterend en origineel kraamcadeautje. En wat een werk heb je hiermee gehad. Hier heeft de baby veel lang plezier van dan kleertjes etc. Het is zo vrolijk!!

Marielle zei

oooo wat een superschattig cadeautje zeg...ziet er heel lief uit en die kleurtjes ook.Heel mooi gedaan toppie

marjan zei

Wat een leuk idee!
Prachtige kleuren en het ziet er super uit!
Dat is nog eens een mooi kado om te krijgen:):)

Romy zei

Wauw, wat een prachtig schilderijtje! Een erg leuk idee om cadeau te geven. Lekker vrolijke kleurtjes en die details zijn ook heel mooi.

sam zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
sam zei

wat een super leuk origineel kadootje! Heel erg leuk! ook zo lekker vrolijk!
groetjes sam

Anoniem zei

Een heel lief kadootje met veel handwerk...SUPER.
groetjes Lean

anja curvers zei

Wat een prachtig kraamkadootje Marianne