maandag 21 januari 2008

mmmine only, gemaakt door marianne


Luc was vroeger een niet al te goede eter (en dan druk ik het nog heel zwak uit!)
Alleen koek...dat ging altijd al in als eh...koek dus.
Daarom is de titel van deze lay-out dan ook "Mmmine only".

De volgende materialen zijn gebruikt:
* papier uit de basicgrey Skate shoppe collectionpack.
* papier uit de paperpadblock Belle van k&company
* Thickers foam rood, american crafts
* KI memories cumcumber mini soup
- witte acrylverf
* honeydew quote sayings sticker sheet van creative imaginations
- lint (eigen collectie)
- nietjes
- pen
- borduurgaren
- priknaald en naald
* rode colorboxinkt
* craftbond en ribbon adhesive
* sakura glaze pennen wit en blauw
Werkwijze:
Ik heb het dessinvel uit de paperblok belle op maat gemaakt en de hoeken afgerond met een hoekpons en rondom met rood beinkt. Daarna heb ik deze op het ondergrondvel geplakt (van skate shoppe). Ook de andere stroken papier komen uit deze serie.
Daarna heb ik de foto opgeplakt. De accolade en stickers met zinnetjes heb ik met rode inkt bewerkt en daarna opgeplakt. De achterkanten van de dikke acryllettertjes (cumcumbersoup) heb ik met witte acrylverf bewerkt zodat de kleuren mooi naar voren komen. Op de foto zie je het niet zo maar in het echt spat het lichtblauwe van de lay-out af. Ik heb stiksteekjes gemaakt om de stickers een wat stoerder uiterlijk te geven. Eerst heb ik met een prikpen gaatjes geprikt en daarna met naald en draad stiksteekjes geborduurd. Het lint heb ik eerst opgeplakt met ribbon adhesive. Dit werkt heel gemakkelijk. Je haalt het beschermvelletje een stukje van het vel, legt de ribbon op de plaklaag en wrijft er even goed over. De mini plakbolletjes hechten zich nu aan het lint. Haal het lint van het vel (en leg het beschermvel terug) en plak het op je lay-out. Je kunt het nog verplaatsen. Na een tijdje zit het stevig vast. Voor een leuk accentje heb ik nog nietjes bevestigd.
De letters ONLY (die ik aan de achterkant geverfd heb) heb ik bevestigd met craft bond. Deze droogt transparant op.
Als laatste heb ik de foamletters nog een wit en blauw randje gegeven. Het wit schrijft transparant maar droogt wit op.

Geen opmerkingen: