maandag 21 januari 2008

Tiny Hands, gemaakt door Marianne


Deze foto is van mijn dochter, toen ze net een paar dagen oud was. Ze is te vroeg geboren en ze was (en is) zo'n kleintje. Op deze foto heeft ze haar vingers rond henri's vinger. Ze komen net tot henri's eerste vingerkootje. Dit is altijd één van mijn favoriete foto's geweest...
Werkwijze:
Ik heb de foto gescand (het was een 'ouderwetse foto', met negatief) en vergroot en daarna uitgeprint. Omdat ik hem zoveel vergroot had geeft het een ietswat korrelig effect, wat ik heel mooi vind.
De achtergrond is een vel - noteworthy - ava - stripe (de achterkant). Daarop heb ik een strook - noteworthy - audrey - stripe bevestigd, die ik eerst beinkt heb met roze inkt. Rechts op de pagina is een (driekwart) vel noteworthy - audrey - pink scallop circle bevestigd, nadat ik deze beinkt heb met koperkleurige inkt. Daarna heb ik de foto gescheurd en beinkt met koperkleurige inkt. Deze heb ik opgeplakt. Links achter de foto heb ik een stuk papier (noteworthy - audrey - ledger scallop) bevestigd. Eerst heb ik een stuk afgesneden, de gaatjes heb ik gemaakt met de bind-it-all. Daarna heb ik de randen beinkt met koperkleurige inkt. Je zou hier met een koperkleurige gelpen journaling op kunnen schrijven, maar ik heb ervoor gekozen dat niet te doen.
De thickers (chipboard letters) heb ik als volgt bewerkt: De letters zijn zwart. Ik heb met een klein kwastje donkerroze plakaatverf geverfd, zodat het zwart er nog door komt. Daarna heb ik de letters bewerkt met versamark inkt (toen de verf droog was) en er orchid-lustre-embossingpoeder opgestrooid. Deze poeder is doorzichtig en geeft een mooi effect. Door het verwarmen met de heattool is de lijmlaag vrijwel helemaal verdwenen. Ik heb ze dus met behulp van lijm opgeplakt. Onderaan heb ik nog een lintje en bloemen bevestigd (op sommige bloemen heb ik met een gelpen getekend). Rechtsboven heb ik een bloem met glitters geplakt. Deze komt uit de noteworthy lijn.

Geen opmerkingen: