maandag 21 januari 2008

Treasure, Gemaakt door Marianne


Deze lay-out, waarop Luc heel voorzichtig een vlindertje vasthoudt, is gemaakt van het nieuwe Rusty Pickle pirates papier.
De werkbeschrijving is als volgt:
Het donkerbruine cardstock is de ondergrond. Ik heb van het 'dead man's chest' papier een strook aan weerszijden afgesneden, zodat het woord 'treasure' van het vel af is. Het grot vierkant plak in in de rechteronderhoek op. Ik heb onder en rechts nog 2 cm. bruin cardstock over. Van het gestreepte rusty pickle papier heb ik een kleiner vierkant gesnede, iets groter dan de hoogte van de foto (de foto is 13x18 cm.). Dit vierkant heb ik eerst helemaal verfrommeld en daarna heb ik de randen licht bewerkt met rode en zwarte colorboxinkt. Dit vierkant heb ik schuin opgeplakt. De fot heb ik weer vrijwel recht opgeplakt. Het is een uitgeprinte foto, zodra de afgedrukte foto binnen in plak ik deze erop, maar ik wilde jullie zo graag het resultaat laten zien :-)) . Ik heb de reep papier gepakt waar het woord treasure op staat. Hier heb ik een rechthoek van gemaakt. Aan alle zijden heb ik hele kleine stukjes ingescheurd, ongeveer een milimeter. Deze stukjes heb ik gerold en gefrommeld tot ze een verweerde look kregen. Hierna heb ik royaal met de zwarte colorbox inkt over de uitstekende randjes gegaan. Van een ander overgebleven rechthoekje heb ik een rolletje gemaakt (door hem over een lange prikker te rollen). Ook hier heb ik de bovenkant ingescheurd en oud gemaakt met inkt. Ik heb hem vastgezet met een lint.
Met doorzichtige paper glaze heb ik de letters 'treasure' en 'mark the spot' en het rood/bruine kruis overgetrokken. Daardoor worden de letters meer zichtbaar. Daarna heb ik met een zwarte glaze pen de journaling om het gestreepte papier geschreven. Als laatste heb ik met de zwarte inkt vegen langs de rand van het dead man's chest papier en over het bruine cardstock gemaakt.
Gebruikte materialen zijn (* is in mijn webwinkel verkrijgbaar):
* Bruin cardstock
* Rusty Pickle - dead man's chest
* Rusty Pickle - cap'n sparrow
* zwarte colorbox inkt
* scarlet colorbox inkt
* brighten my day ribbons - daisy d's
* zwarte glaze pen
* paper glaze

Geen opmerkingen: